nobel

inte helt obemärkt har nobelfesten kommit för att glänsa i år igen.
Orkar någon bry sig på fullaste allvar?

På jobbet finns det människor som dagar innan berättar med lust hur "spännande" det är och ska bli att få följa festligheterna på tv:n.......?

Som vanligt.....jag fattar inte..

The beautiful people..

Nä, jag orkar inte ens försöka skriva något roligt i dag/natt.

I dag fick jag veta av M att senaste festen vi hade på jobbet med grillad mat ( i juni ) hade genererat mängder med fisar!?
M fes också..
Först trodde jag det var köttet som var orsaken, sedan fick jag förklarat att det var löken.
Man fiser av lök.
o bruna bönor.
o chili con carne.
o en massa annat...

kollade upp lite onödiga fakta och fick veta att vi fiser ungefär 10- 30 ggr per dag!!
På mitt jobb innebär det ca 11 000 fisar om dagen..hehe..

Sedan har vi försökt få i hop folk som kan hjälpa till på nästa personalfest som äger rum på fredag. I vanlig ordning är uppslutningen otroligt dålig.
Inte nog med det.. vi har gått ut tidigt med information om vad festen innebär.. TROTS detta finns det FORTFARANDE lärare som frågar: Blir det två julbord då? Ett på fredag och ett nästa vecka?
Nä....det blir ett julbord som vi slår i hop med en julfest.
Nä....det blir ett julbord som vi slår i hop med en julfest
Nä....det blir ett julbord som vi slår i hop med en julfest

Suck...

I fredags var vi ute med J. Han har slutat hos oss (tyvärr) och vi skulle tacka av honom. Åt mat på O´learys och gick till golden hits. Där hade vi en mycket givande diskussion om vilken artist som fanns på vilken bild på en av våningsväggarna.
ML hade flest rätt ( professor kalkyl ) och L hade nästan lika många rätt. I min iver att få flest rätt drack jag för mycket av min cider och blev i sedvanlig ordning för full.
Gick på toa och pinkade på ett par gamla diktatorer ( målade i pissoaren ) kände mig nöjd och åkte hem.
På tåget mötte jag TA. Han hade varit på Idolfinalen. Med dålig hörsel förklarade jag för hela vagnen hur jävla dåligt det är att Marie Picasso och Amanda gick vidare.
Ingen brydde sig.

så e det.....




Kommentarer
Postat av: Skalman

haha, du var full as a kastrull. men nudå.. vart kan man spionera på er personalfest? ;)

2007-12-11 @ 19:08:17
Postat av: Anonym

Det kan jag tyvärr inte avslöja... men kul kommer det att bli :)

2007-12-11 @ 21:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0