personalfest 2

Appropå personalfesten.
I januari är nog de flesta klara med vad som gäller ang relationer i kollegiet.
Rövslickeriet jag antog skulle ske på festen blev inte i den utsträckning som jag förväntade mig. Visst förekom det, men som sagt inte i den utsträckning det brukar...
Mest bestod kvällen av skratt när våra "grumlade" sinnen fick njuta av kollegors roliga upptåg..och de var faktiskt riktigt roliga...
TL hade förkläde föreställande en naken man..vilket fick den kvinnliga delen av personalen att tjuta av skratt.
Gissningslekar och nubbe avlöste varandra tills vi skulle dansa.
Vår rektor bjöd på sig själv och lockade till många skratt.
Det behövdes sannerligen mellan budget och anpassningar.
Vi var nog ganska nöjda.
Till dansen hade vi en liten bandspelare som genererade så pass lite ljud att vi kom av oss. Efter en timme beslöt HW o jag oss för att vi skulle låna en större hos e-enheten.
Sagt o gjort. Vi gav oss ut i kylan o sprang bort till lokalen där de huserar. Väl inne slås vi av känslan att bete oss som ninjor. Vi smög fram och låtsades att vi var på uppdrag. Att så smidigt som möjligt få loss stereon från väggen
med minsta möjliga åverkan.
Det gick bra och uppdraget lyckades.
Tillbaka i hk-salen fick vi igång musiken igen. Sedan dansade vi o filmade. eller ja, jag filmade när de övriga dansade.
Vi gjorde en MTV-video...
typ.
Innan vi skulle åka hem tog vi för oss av det som var kvar av maten.. inte ville vi slänga den inte. jag fyllde en plastpåse full med köttbullar.
På tåget hem blev jag hungrig och började äta av dem. Tre stationer senare hade jag ätit tio stycken och kände mig nöjd. HW åt ingen, inte heller MA eller KB. Vi skrattade åt det faktum att jag skulle ha väderspänningar dagen efter.
En pepparkaksburk blev också över. den tog jag hand om på måndagen och gav bort de flesta till våra elever.

Som vanligt pratades det en del om festen på fredagen veckan tidigare. Då får jag veta att en del ifrågasatt varför vi skulle slå i hop den årliga julmaten med en fest?
En del hade tydligen fått information om detta faktum "för sent".
För sent?
Skitsnack.
Jag och HW hade vid ett tidigt stadium informerat hela jävla kollegiet om den förestående festen på info.mötet innan ae.
Dessutom vid två tillfällen...

Information på vår skola är inte känd för att vara smidig. Men i detta specifika fall var den glasklar..
tyckte i alla fall HW och jag.

Festen vart lyckad och nu får vi se om vi orkar dra i hop en ny "häggfest".


så e det...


Kommentarer
Postat av: TA

Häggfesten äger!

2007-12-25 @ 19:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0