topp 1

På min topp tiolista har många personer fått den stora "äran" att vara med. Inte sällan har det varit svårt att motivera varför etc. Hur det kommer sig att de är i den ordning de är, ja jag utgår bara från mitt eget tycke.
Självklart är det roligt med kommentarer, både kritisk sådan och icke kritisk, men jag är förvånad över hur lite jag lyckats "reta" upp folk. Jag trodde nog att det skulle vara fler som blev berörda och kanske lite småförbannade. Eller åtminstonde ge uttryck för missnöje... men men..

På min plats 1, finns det en av sveriges mest sedda människor inom media de senaste åren.
Motiveringen lyder:
Har på ett svängigt sätt fått hela svenska folket att vomera i chipspåsarna när han uttryckligt berättat om sina "förändringar" för FOLKET.

Nr1: Fredrik Reinfeldt.

Pappas lilla tjockis e stor nu..han är statsminister...

"o nu jävlar ska svenskarna få veta att de lever.
vi drar in på allt vad förmåner heter för den ensamstående mamman i alby...för hon fuskar ju så hemskt med vabbdagar o allt annat..huga.
Sedan ska vi nog skita i allt vad försvarsbudget heter...vi har ju som nästan enda parti de senaste 20 åren vurmat för försvaret o nu ändrar vi oss.. det är bra. Hmmm..vad kan vi mer göra? Jo, vi höjer kostanden för A R B E T A R E och deras fackföreningsavgifter..det blir bra, då slipper vi allt jävla jidder med facket när vi lägger ner kommunala arbetsplatser så som skolor..för ingen har ju råd att vara med i facket då hehe. 
Vad mer..jo just ja... vi släpper förmögenhetsskatten... o fastighetsskatten.. då har vi mer över åt taxiresor..häpp :)
hmm... vi kanske skulle skära ner skolbudgeten? nja, nä..vi drar ner på äldreomsorgen i stället...jo skolan också förresten, ja det gör vi. De ska hållas kort de jävlarna hehe..
Undrar om de märker om jag säljer ut varenda sjukhus?...jag menar, har man inte råd med en sjukförsäkring då ska man fan i mig inte ha vård heller..  alla fall inte på bekostnad av mina pengar!
Sedan gör vi nog så att vi under dessa fyra åren bygger JÄTTEMÅNGA nya lägenheter. Ja, bostadsrätter alltså.
För det har vi lärt oss: en person som ÄGER sin bostad blir tryggare i livet samt tar mer ansvar för sitt uppehälle.
Har man inte råd..ja då får man väl bo i kollektiv. simsalabim.
Ja, våra studenter som är över 600 000 de nästkommande fem åren, var ska de bo när vi nu bara har 4000 ettor? tja, de får väl bo hemma...
När jag tänker efter..vi säljer ut hela jävla landet..sen drar vi till baltstaterna o kränger konceptet till någon fattig slavstat."

Ja du Reinfeldt, som bekant...what goes around, comes around..

Jag vill härmed visa på två saker som är av stor vikt då vi talar om Fredrik Reinfeldts syn på hur Sverige ska styras.
Inför valet gick han ut med att moderaterna var det "nya arbetarpartiet"...med vänsterorienterad retorik.
Kontrasten till denna bluff är ett textcitat hämtat ur hans egenskrivna bok 1993: "Det sovande folket".
Detta är vad han skriver: "Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras"...?
detta är som hämtat ur adelsmännens 1800 tals förakt för bonden... 

Jag är sååååååååå medveten om att det nu sitter någon "blåkrage" o sniiiiper med mungipan..
Men som med allt annat... vi har olika åsikter.

Skulle någon ha en åsikt om ovanstående, var god skicka den till

Fredrik Reinfeldt
Gnällspiksvägen 1
111 11 långtbortitäby

Vemorkarbrysiglandet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0