Topp 9

Jahaja... Hade egentligen tänkt vänta med dagens påhopp till i morgon. Men så var det en person som fick mig på andra tankar:)

Har nu druckit kaffe o käkat en macka med kaviar (egentligen gillar jag inte kaviar så mycket, men den var billig?)
o känner mig redo för att brottas med mina demoner....
Så här kommer då fortsättningen på "Sveriges mest överskattade..." 

På plats 9 kommer med följande motivering: För att ha förpestat rutan med otaliga floskler och icke relevanta frågor, med oförstånd och okarismatisk självgodhet, har följande person aldrig lyckats fånga en större publik än sitt eget ego.

NR 9: Patrick Ekwall, sportjournalist på tv 4.

Patrick Ekwall är sportjournalisternas egoknark nummer ett. Han utövar sin proffesion utan minsta hänsyn till de inblandade i de sporter han refererar..eller ja..refererar gör han ju aldrig, det får han inte (undrar varför)..
Men han har ett sätt att intervjua som om han redan när han börjar intervjun har bestämt vad idrottskillen/tjejen ska svara. Han tar utan diskussion på sig rätten att efter handbollslandslagets mål fråga spelarna i exakt samma sekund de sätter sig: "hur känns det?"
Va?
Hur det känns....
På en mycket utstuderad "skönlirarskånska" låter han knappt vederbörande svara, innan han själv nästan mystiskt får frågan att komma att handla om hur pass bra han gör sig i rutan... putar med läpparna, kisar lite"sexigt" med ögonen och gör konstpauser...

Han låter inte sällan sitt halvlånga hår lite "busigt" hänga ned över pannan o ögonen... med en gigolos utstrålning
tar han sedan handen från munnen och utbrister på "skönlirarskånskan"...det här var allt från mig, Patrick Ekwall, tv 4.... ler lite snett med munnen.
De gånger han faktiskt får till en intervju har man många ggr sett hur han nästan vrider sig av tristess, då den tillfrågade idrottsatleten sävligt svarar: jo...jag tycker vi spelade bra oo ehh...jodå så att ehh.. Inte sällan har kameran fångat hur han faktiskt samtidigt som han ställt frågan ser åt ett annat håll..under HELA den tillfrågades svar??
Nä, Patrick Ekwall  ser sig själv med "den förnämliges ögon", o skiter i vem fan som tycker vad om hans insatser som sportjournalist. Ödmjukhet är förmodligen ett mycket abstrakt ord för Patrick...
Han ser DEFINITIVT inte ironin i sina egna gester.. viket är hysteriskt roligt..
Han tillhör kategorin "jag fick inte utveckla mig som människa o valde detta för att jag e så jävla bra på det o förmodligen bäst av alla"-människorna.

Det finns säkert de som tycker annorlunda om min plats 9, men...ja...

Nu ska jag låta eftermiddagen bestå av en god öl i goda vänners lag..så det så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0