arbetsplatsträff....eller, mental koma

På mitt jobb i Märsta finns en tradition att göra som alla andra...
det gjorde vi i dag.
Jag, HW, AL, RL samt L satt vid ett bord och skulle "ta itu" med den senaste versionen av skolans "miljö-tänk-ut-nåt-själv-för-fan-papper" och insåg efter bara en kort stund att ämnet för dagen var allt annat än upphetsande.
Vi knaprade på småkakor och sippade kaffe...satt och log åt en kvinna som var på besök och berättade om ett barnhem i Gahna som vi på skolan hjälper. Detta genom att vi tvingar våra elever att "jobba" för en slant. Hemma eller någon annanstans.....eller på skolan, genom att plocka skit på skolgården.
Detta ska betalas genom en hundring..hipphäpp.

Våra elever i nian betraktar detta som ren fascism....

Kvinnan med barnhemmet har under årens lopp ALDRIG ändrat frisyr. Den är....uppseendeväckande.
När kvinnan ska ta till orda säger hon: "Det jag egentligen skulle säga här var....
Jag tog en servett och skrev med blixtens hastighet på den, lämnade över den till HW..
min fortsättning löd: ...."att detta egentligen inte är mitt riktiga hår".
hahahahaha
HW skrattade...det gjorde L också...kul, tyckte vi.
Under resten av mötet roade vi oss med att prata svenska med engelsk brytning..... fonetiskt..... ?

Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy  fan va tråkigt vi hade.
Vid de olika borden runt oss satt "engagerade" pedagoger och försökte se ut som om de brydde sig.
I vår direkta närhet fanns även människor som FAKTISKT försökte föra en vettig dialog om dagens givna ämne..
de insåg snart att de satt sig vid "fel" bord och slog sig i stället samman med oss övriga "energislösare".

Nä...någon jävla måtta får det vara på dumheterna tänkte jag, gick o hämtade en kaka till och släppte en fis bakom matsalskorridoren.
När jag satte mig igen bestämde jag med L att få åka med henne till väsby, för att där ta tåget till Rotebro.

Efter viss förvirring tog vi oss ut och åkte hem. I Rotebro gick jag sedvanligt och handlade dagens middag. Inne i affären var det fullt med folk....nånstans vid bröddisken kände jag mig iakttagen och tittade upp.
Framför mig stod en man med långt tovigt hår, skitiga brallor och en prilla under läppen.
Han såg inte så slug ut....
Jag gick vidare mot kassan för att betala och ser i ögonvrån hur en kvinna följer mannens beteende.
ytterst märkligt.
När jag är på väg ut möts jag av en ung tjej som även hon tittar på mig... situationen blir obehaglig och jag går hemåt.
Väl hemma ska jag på toa och går in, tänder lampan och ser då i spegeln....


Jag har en prislapp på hakan!
14.90

Vid frukten har jag, vad jag minns, tagit en påse cashewnötter, satt den under hakan för att byta grepp på korgen.

jaja.... kvällens begivenheter sträckte sig till en rulle ballerinakex och en C-vitaminbrustablett. En skitdålig film på tv 6 gjorde att jag hamnade i stressrelaterat ångestpillande på datorn.

sova nu.




så e det...

Kommentarer
Postat av: malinus

hahaha x'D juste, prislappen xp

2008-05-05 @ 17:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0