kåtelikåt.....

efter jobbet i dag åkte jag med M o tog en bira på en krog i stan...trevligt.
Vart onykter o pratade osammanhängande om kärlek och relationer.

M tyckte att vi var fantastiskt kloka och sedvanligt skickade vi "fuckyou"-kort (via mobilen) till de vi tycker om och som brukar sitta med oss vid dessa tillfällen.
M funderade på hur bitter hon egentligen är...jag sa att hon är makalöst bitter. M själv påstod att våra relationsproblem till största delen handlar om tillit och förtroende.
Jag höll med, släppte en rap o gick på toa. När jag kom tillbaka funderade vi en stund på hur vår situation på skolan skulle bli till hösten med omfördelningar o allt.... efter noga övervägande beslöt vi att bordlägga all jävla diskussion om jobb o skit.
Knulla var ett annat ämne vi dryftade, vi var överrens om att det i bland är ok att vara lite småkåt...typ.

Vi funderade också på hur man tolkar någon som intellektuell..... när vi stammat oss fram till detta ord hade vi glömt varför vi tagit upp ämnet överhuvudtaget.
Gick ut och skildes åt med ett skratt när jag berättar om en annan kollegas prekära situation i sitt nya hemland skåna hahahahahaha...

På tåget kommer jag på att det är Valborg med allt vad det innebär. Jag såg den ena fjortisen efter den andra med hemkört och/eller häxblandning, drickandes febrilt för att uppnå maximal fylla på kortast möjliga tid.
I jävla-hejbaberiba-Rotebro möts jag så klart av ännu fler fjortisar vid perrongen, vid torget och alla möjliga andra ställen.
Överallt är det samma stämmning.......höga skrik blandat med skratt och "ööh" "baah" "liksom" "Durå" "ja ba" "vi ba" "dom ba" "så ba"......
suck.
köpte en kebabtallrik med mos o var jäääävligt nöjd. Utanför kommer det fram två tjejer o frågar om jag har en tändare...jag svarade att det har jag inte. Då SUCKAR de åt mig...som om jag är felet i deras jävla uppväxt med en frånskild förortsmorsa som dricker dåligt rödvin på fredagkvällen och röker blend ultra tilsammans med grannfrun som bränner hemma.
Med för mycket smink o söt parfym går de i väg och jag känner hur trött jag egentligen är.
På Lördag ska jag till JP o dra en bärs till Sveriges första match i VM-hockeyn. TA ska också dit.
Vi ska nog bli lite fulla o sjunga o spela på JP:s gitarr.
Nu e det champions leauge och en panodil zapp som gäller.




så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0