bindor, blöjor och annan jävla skitreklam...

Min före detta kära kollega JE, vill att jag ska vara synisk, bitter samt en riktigt grinig jävel.
Dagens blogg blir därför tillägnad honom....o en del till..

NU jävlar..

Fy satan vilken dålig skitreklam det är på tv. Jag kräks av dessa intetsägande floskler om hur jag ska leva, äta, skita och dricka.
För det är just det...JAG har ingen bestämmanderätt om hur jag ska leva....reklammakarna låter mig TRO att jag väljer..men icke.
Genom subliminala budskap dränks mitt intellekt och jag tror jag behöver något som jag egentligen inte alls behöver.

Exempel på "reklam-för-din-skull-skit", är:

IKEA. "du behöver ett lugnt rum". Jahaja, ikea säger att jag behöver ett lugnt rum. Då kan jag säga att Ikea behöver ett också när jag är där och ska hitta saker för/till mitt hem.
På IKEA har man nämligen sveriges förmodligen största samling av suicidbenägna pappor/män...samtidigt..
Vid ingången finns det markeringar så man vet vart man ska gå. Detta är bra då pappan/mannen i en dimma följer rösten (mamman/kvinnan) mot avdelningen "sängkläder-mattor"....Skulle han mot förmodan gå vilse är det ju bara att se ner på marken mot strecket som leder en dit man ska. Halvägs in i butiken känner mannen plötsligt lukten av mat..... detta är ingen slump. Av att handla sängkläder o skit blir man hungrig och detta vet Ikea....fiffigt.
Åtta köttbullar senare är mannen mätt och nöjd, detta gör då att kvinnan beslutar om två timmars extrashopping...
ja..så klart. En mätt man är en foglig man. Barnen har speciella rum på Ikea. Detta för att avlasta föräldrarna..?
nänänänänänä, inte alls. Detta är för att föräldrarna ska ha mer TID att HANDLA och därmed INBRINGA MER PENGAR åt Ikea. häpp...
Orkar inte gå in på vad som fattas i kartongerna man får hemskickade..det vet ni ändå.

GILETTE. "en närmare upplevelse". Hur då?


ICA. Ja, har man missbrukat konsumenternas förtroende får man lägga till lite extra krut i reklamen. Inte på varumärkningen........? konstigt nog gör man om samma misstag TVÅ ggr. Fantastiskt.
we salute you.


LIBRESSE. Jag har aldrig känt mig så upplyft som när jag ser libressereklam. Dessa underbindor tycks vara det mest fantastiska man kan inneha. Oavsett kön.....Om jag köper en packe bindor, blir jag gladare då, blir min dag bättre då, ler alla mot mig och jag mot dem?
Om man ändå finge menstruera...suck


AJAX. "För professionella resultat": Hur då professionella? Hur kan man få ett professionellt resultat med hjälp av ett
medel mot smuts.....? "Med ny formula"....formula? foooormuuuula.....fooooooormuuuuuuula.
Bajs på er..


SCHWARTZKOPF. Har nyligen släppt en ny produkt som sägs hjälpa till med att "lyfta" ur pormaskar ur huden.
Till detta har man  en ganska känd skådespelerska.
Mitt tips på hjälp är i stället: Ta hjälp av tvål och vatten, kanske med hjälp av någon. Det hjälper oftast. Hjälper inte detta, sök hjälp.


TV4. tv4:s påannonseringar av deras egna program mitt i ett pågående program....


ALL BLÖJREKLAM. Jag väntar på dagen man gör reklam för vuxenblöjor på "primetime" i tv.
"Innan kände jag mig osäker när jag skulle gå till affären o köpa mjölk till mina katter. Men i dag är jag trygg, för "bajsasafe" har inbyggd sensor som säger när det är dags att byta. Nu slipper jag både lukt och obehag på offentliga platser."

"BAJSASAFE" för den mogna människan i farten ;)      (fart...) HAHAHAHAHAHA



IPREN. Hur sjuk måste jag vara för att förstå hur en liten skitful dvärg som "läppsynkar" till melodier kan hjälpa mig mot värk och feber?


Om man nu ska göra reklam för något borde man försöka göra den så trovärdig som möjligt...inte sant?
Men det är som med allt annat.
Vem fan kan man lita på? Är det inte kollegor så är det multinationella företag eller så är det någon annan. Tillit och förtroende bryts varje dag..överallt.
Människor spelar spel och bedrar genom dåliga lögner och ursäkter. Man gör sådant man inte ska och skyller sedan på att man inte visste vad man gjorde, eller ännu värre, man hävdar att "det var väl inte så farligt?". Det finns de som genom flera år går och undanhåller sanningar för varandra...tills man en dag kommer på personen. Då vänds allt upp o ner och man "ångrar" sig!!
Lika jävla illa är det med reklam.
Man invaggas i en falsk säkerhet och tror att det som bjuds är för ens eget bästa.
"Ärlighet" är något vi får inpräntat redan som små, tyvärr följer vi inte detta.....
Nä fy fan, ta ansvar för dina handlingar, det du säger och gör mot andra, detta gäller så klart både den enskilde människan och företag... det biter en alltid i arslet förr eller senare ändå..

Vart det djupt? Det kan du ge dig fan på...


Den bästa reklamen som går just nu är tveklöst Norrlands guld. Opretensiös, genomtänkt och skittöntig...


Nedanstående bild har varit ute på nätet under lång tid, men det skiter jag i.





image4



så e det...

Kommentarer
Postat av: JE

Go for it
Äntligen, jag var lite orolig för att du var på väg att bli en überpretto bloggare som måste rättfärdiga din existens genom att ordbajsa massa skit som vi vanliga människor inte fattar ett dugg av. Tack medmänniska för att du förstår att det finns de som har Elvis i Metro som sin ledstjärna i livet. Fram för mer bittert iaktagande av vår omvärld. För övrigt är den bästa reklamen på Tv just nu den för räkost, där en liten parvel rockar loss. Väldigt lätt att identifiera sig med.

2008-02-06 @ 08:04:00
Postat av: eng-konfekt

Ja!!! Håller med JE....mycket bättre!
Kom nu ihåg vad jag har sagt - ALLT är inte svart eller vitt. Kanske lite mera som engelsk konfekt. : )

2008-02-06 @ 18:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0