kärlek...typ..

I dag såg jag en gammal man o kvinna på pendeln.De satt tätt intill varandra och höll varandras händer.
De log mot varandra och småpratade lite..... man kunde ganska snart urskilja hur deras känslor för varandra var ..hmm..passionerade.
Kanske hade de träffats nyligen eller så hade de varit gifta en längre tid...vilket är skitsamma.

Jag blev uppfylld av en konstig känsla..någonting som gjorde mig berörd...
Jag kände en djup respekt för de båda samtidigt som jag insåg att det är få förunnat att på ålderns höst känna denna trygghet i en annan människa.
Min egen erfarenhet av kärlek har varit kantad av diverse motgångar som det säkert varit för de flesta, vilket gjorde att jag började småle lite för mig själv... nästan lite fånigt.

I detta sällsamma rus av eufori över två människors kärlek hör jag bakom mig två yngre människor samtala.
Jag vände snabbt på huvudet och såg en kille o en tjej..kanske 16 år..sitta och hålla varandras händer?!
Hade jag måhända hamnat på the tåg of löve?

De båda unga hade samma glöd i ögonen som de båda äldre...vilket blev till en ganska märklig situation.
Jag tror de flesta som satt i den delen av vagnen fick stänk av harmoni och glädje över sig..alla satt o såg allmänt "nöjda" ut. Min vana trogen började jag så sakteliga ana oråd. Skulle jag hamna i en vagn av kärlek..jag som med min pessimism vaksamt betraktar min omgivning, av en slump?
En konspirationsteori började ta form i mitt inre, jag såg framför mig hur hela världen ville ge mig en "funderare" på mitt eget förhållningssätt till att ge, ta och känna kärlek.
Efter en stund erkände jag för mig själv att så är inte fallet.
Är lite skadad bara...
Och nej..jag är inte rädd för kärlek.

jaja... I dag har jag varit i skogen med eleverna. Jag har förmodligen gått längre på en enda dag i dag än jag gjort på säkert 5 år.
Med granbarr innanför tröjan lufsade jag runt o försökte se van ut. Vi hade två guider med oss som skulle visa olika fenomen i naturen (i februari?) och de gjorde sitt bästa för att entusiasmera våra elever. Jag pekade stolt på marken o kläckte käckt ur mig: "titta här, rådjursbajs". Den ena "guiden" sa då ganska snart att så var det inte alls..det var kaninbajs.
Det slutade med att eldning av blöta kvistar som ryker var det enda som var intressent nog.
Jag, genuint, avskyr att frysa och bli blöt...så att hålla humöret uppe o motivera eleverna var för jävla jobbigt.......På vägen hem sa jag till AK (vuxen) att hon luktade "baglady"...(av all rök) AK sa att det var väldigt vänligt av mig och att hon tycker om mig också.
Själv hade jag hållt mig undan röken ganska effektivt vilket  märktes genom att jag, konstigt nog, luktade sköljmedel när vi kom tillbaka till skolan.


Jag åt korv...
halvfärdig korv.
o hamburgare (?)
samt drack medhavd "egen dricka" bestående av vatten från kranen i rotebro.
Delikat.

Verkligen..

I kväll ringde L som sa: "jaha, det är ju märkligt att jag alltid ska hamna i din blogg av olika anledningar". o refererade till söndagens blogg.
Nu hamnade L här igen..haha..




så e det...



Kommentarer
Postat av: henrik waltari

Mackelimackan, lär dig älska skogens alla möjligheter så kanske även du får skjuta en ekorre eller två. Gullig betraktelse över den sanna kärleken, den nya och den eviga.

2008-02-19 @ 20:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0