try walking in my shoes.....

Hebefiler e vi allihopa allihopa du med, du med o jag med tjofadderittan..

I förrgår gick jag bakom Mauro Scocco i ungefär 2 minuter.....bokstavligt gick i hans fotspår. Från apoteket vid klarabergsviadukten till t-centralen. I går däremot, mötte jag Kristina Lugn i gången mot gallerian vid plattan. Hon såg samlad ut (?). Letade efter S:s hårgrej på alla möjliga ställen. Fick veta att Kicks, Åhléns m.fl inte saluför denna produkt längre.
Störst chans att hitta dessa mirakeldroppar var att åka till Epa i Länna/Haninge...eller närmsta Maxi.....
Jaha.

Gick i stället en vända på stan o hamnade till slut på Kulturhuset vid plattan....
Där var det folk...en jävla massa folk. Smashing Pumpkins knullade i mina öron och jag beställde en öl.
En Eriksberg närmare bestämt. Där satt jag o väntade på MA. Vi skulle gå ut o ta en bira..o prata skit..typ.
Såg ut över folkhavet runt plattan, Åhléns o bort mot Sveavägen. Jag slogs av "hetsen".....Fy fan va folk e stressade.
Gamla, unga, kvinnor, män, sargade, stärkta, nypippade, gammalpippade(?), uteliggare, inneliggare, kvasiintellektuella, dumma, brats, wannabes, väktare, poliser, arbetare, fjortisar, drömmare...o så jag.
På Kulturhuset fanns även "kulturmänniskor" (så klart) som beställde in konstiga kaffesorter med tillhörande äcklig kaka.
De bär kläder som visar att de är "kultiverade" och "medvetna" om den rådande kulturen inom teater och annan svårgripbar konst. "raka bävern" är för dessa människor något ofattbart märkligt. En o annan anorakklädd ungdom drog också en repa förbi där jag satt. Med palestinasjal och dåligt smink gick de bara omkring....

Träffade MA och vi drog i väg till bishop arms för att ta en bira. Efter två åkte vi sedan till mariatorget för att "kultivera" oss på/i hotellobbyn Rival. Där var det också folk..en jävla massa folk. Bartendern tröttnade ganska snabbt på vår beställning då jag propsade på att få ett glas vin med ett stänk pellegrino i. Han sa att de inte har pellegrino där vilket jag tyckte var skitdåligt. Blev en stor stark i stället. Efter det beslöt vi oss för att åka hem...i stället parkerade vi oss på seven eleven en stund och köpte kaffe, gick in på nätet och blev nostalgiska över hur vackert det är i Karlskrona...ja, vi tittade på bilder därifrån på min facebook....
fulla o trötta tog vi sedan tunnelbanan från slussen. MA åkte vidare till odenplan o jag själv till centralen. På tåget hem bakom mig, satt tre fulla fjortisar o berättade högt om vem som knullar vem.
pust.

Nästan hemma ringer mobilen och jag blir varm...igen.....

Under natten kan jag inte somna utan ligger i stället o tittar på youtubeklipp med Magnus Betnér och Henrik Schyffert..skrattar en stund o somnar med en halv pepparkaka i handen.




så e det...


Kommentarer
Postat av: TA

Eftersom jag är trygg i min sexualitet kan jag öppet säga att jag saknar dig. Mycket.

2008-02-29 @ 16:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0