fredagsöl..eller..."det river i röven"

i dag skulle vi ta en öl efter jobbet, jag, L, Hw och MA. Vi åkte från jobbet runt ett och hamnade i Sollentuna på paddys pub. Detta mest för att det liksom blir nära för alla att åka i olika riktningar efteråt.... typ.

Väl där inne beställer vi varsin öl och avnjuter densamma med muntra tillrop och fniss.
L var lite sen då hon först skulle lämna bilen hemma. Jag tog som vanligt kort på oss (dem) där vi satt och njöt. Sedan skickade vi ett "fuck you"kort till JE, (via mobilen) han ville inte vara med i dag...tönt... utan skulle i stället åka till sitt nyinköpta residens i Eskilstuna... en kolonilott..hahahaha...
Nädå, den är säkert fin.

HW blev lyrisk över musiken de spelade på puben, jag blev tillfrågad säkert 10 ggr om jag visste vilken låt de spelade nu...jag kunde 1! Jag ÄR ganska duktig på musik...faktiskt.
MA kunde desto fler... HW kunde flest. Jag sa till HW och MA att de är gamla...det skulle jag inte sagt. Jag fick veta att jag också är gammal och dessutom obildad.
L kunde också en del låtar, men hon satt mest och log..ni vet så där som man kan göra när man trivs med sällskapet. Sedan kom vi på att MA:s "lovelife" består av våta drömmar om en ung marockansk man med spända små skinkor..... Varje gång vi nämde "lång brunbränd marockan" fick MA tårar i ögonen.. både av skratt och någonting annat, sa HW...
Efter sisådär en timmes öldrickande propsade jag på att vi skulle nämna minst en film som berört oss...
HW och jag valde flera men hade en gemensam, "Crash", MA minns jag inte vad hon valde. Förmodligen någonting med nån ung lång kille med spända små skinkor.
När L fick frågan svarade hon.....

Indiana Jones..

Först blev det alldeles tyst... sedan efter ett gapflabb fick vi förklarat för oss anledningen till att hon valde den. Hon hade nämligen otroligt låga förväntningar på den filmen när den kom, så när hon såg den tyckte hon den överträffade det. Vilket då blir ett ganska logiskt val av film.

Fast sedan skrattade vi igen...




Snart bär det av till Järvsö...då jävlar ska det festas o ätas o allt. Detta året slipper vi medföljande "freeloaders" som ska snylta vin hela kvällen. Samt kommer det med största sannolikhet att dryftas "sanningar" även där hahaha.
I år har jag o JP bestämt oss för att köra upp i stället för att åka bussen med pöbeln. Detta för att vi ska kunna ta med oss saker upp och bjuda på lite underhållning under lördagskvällen.

Dessutom ska jag ta med mig eget bajspapper...papperet där uppe är för fan som hämtat direkt ur barken från en gran.  Efter en helg i Järvsö räcker inte barnängens puder o talk mot ett sönderrivet arsle...
Nu behöver vi iof ingen bil för att transportera dasspapper...
Det är ett himla bajsande där uppe.
Vi är 16 st i år och vi har "bara" tre toaletter. Sannolikheten att man ska gå in efter någon som kluttat är sjukt stor.
I alla fall dagen efter en fest. Som dessutom sker två dagar på raken!

ordet "analfixering" börjar få en ny betydelse... tror jag..


så e det...

Kommentarer
Postat av: henrik

Appropå bra musik, Mackan, lyssna på de ossannolikt kalklippta på skultenbandet och förrallandel kultbandet The Monks nån´ gång . Där får banjon och spelglädjen sitt rätta plats på musikscenen! Nu skall jag handla mat till mig och barnbarnet (eller två). //Henkeman Ps The Monks finns att beskåda påYoutube...Ds

2008-01-12 @ 06:36:03
Postat av: JE

Jag måste bara påpeka att det är ingen kollonistuga vi pratar om, förvisso är det ingen bamsig stuga men den är fullt tillräcklig. M DU ÄR GAMMAL.

2008-01-14 @ 09:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0