jobb...typ

I dag hade vi arbetsplatsträff på jobbet. Vi satt i små grupper med ca:7 pers i varje.
Vi skulle diskutera saker som man gör när man ska förbättra saker på en skola.

fy fan så tråkigt...

pedagoger ska tycka så förbannat mycket hela tiden...o tycker de inget så snackar de ändå.

I min grupp fanns det två herrar i övre medelåldern samt tre kvinnor mellan 28 och 44...typ
De två herrarna är två av de på jobbet som jag faktiskt  med öppet sinne kan säga att jag tycker om. I alla fall att jobba med.
Av de tre kvinnorna fanns MA ..hehe..kvinnan som gillar marockanska pojkar med spända små skinkor. MA var trött men argumenterade för det vi skulle argumentera om.
Vi roade oss också med att prata "svenska med engelsk brytning".



I gruppen bredvid våran fanns två (2)!! fettopretto-pedagoger. De pratade högt o brett o hur de vill att skolan ska vara uppbygd och hur vi ska låta eleverna bli delaktiga i den demokratiska processen...blabliblablöö......
ett jävla ståhej och "se-hur-duktigt-jag-jobbar-fan-vad-jag-e-bra" floskler basunerades ut högt och tydligt varje gång vår chef gick förbi deras bord. Med huvudet på sned och breda leenden tittade de på rektorn för att få dagens dos av egoknarket : "se mig, bekräfta mig"....


I en annan grupp hade man lycktats sätta två (2)!! var-ska-jag-sitta-pedagoger....hejbaberibadamdididum..
I en grupp med två var-ska-jag-sitta-pedagoger blir ångesten dubbelt så stor. De två borde rimligtvis utjämna varandras osäkerhet och skapa en enhet...men icke. I stället ser man övriga sällskapet vrida sig och fundera på middagsmaten...till nästa måndag!
Var-ska-jag-sitta-pedagogen nr1 flackade med blicken medans den andra bet på naglarna. De hade dessutom en trött-pedagog vid sitt bord som skruvade på sig och såg besvärad ut. Trött-pedagogen tittade på de båda var-ska-jag-sitta-pedagogerna och lät dem tydligt förstå vem som jobbat längst på skolan samt att han/hon "minsann kan det här med elevdemokrati"

Jag funderade på vilka som hade rakad balle o vilka som hade högst lön... såg inget samband...för övrigt.

Sedan var det dags för SCHEMAKOLL.....
På min skola gör man om schemat först en gång för att göra alla förbannade, sedan igen för att försöka tillmötesgå de som är förbannade, sedan en gång till och då kallar man det för "slutgiltligt schema", men ändrar sig sedan och säger att: "ja, det e klart, det fiiiiinns ju öppningar för den som verkligen vill ändra sitt schema, dock begränsade sådana".
Skitsnack, de enda öppningar som fanns i  denna matsal i dag var 70 analöppningar.
När man då tror att schemat är klart kommer ALLTID minst en prettofetto-pedagog samt en pensions-pedagog och ska ändra om hela skiten. Var-ska-jag-sitta-pedagogen vågar inte säga ett knyst...

Efter en stund kom det in en person vi inte kände igen. GT sa då att: hon kan inte vara lärare...hon ler ju.
Vi nickade i samförstånd o pratade sedan om ryggbesvär och vattenkastning...ja, på toaletten alltså.

Döm om min förvåning när jag i dag kom in på personaltoaletten runt 11.30 och det luktade inget bajs alls!!??
Jag sprang genast upp till vår "administratör"! på jobbet, hon e snäll, o frågade om jag kunde få se på en lista vilka som var sjukskrivna i dag.
Tänkte att genom detta kanske jag kunde utröna vem bajsmannen/kvinnan är hehe...
Gick tillbaka ner till personalrummet... då kände jag doften av dåliga matvanor sprida sig så fort jag öppnade dörren.
Personen hade för dagen ändrat rutin!!!!! och kluttat en anings senare än vanligt.
fan...

I morgon ska jag slåss med elever på badet. Tonåringar på ett bad är en märklig företeelse. Röstresurserna ökar 200 % och de pratar med varandra genom slag, knuffar samt grymtande läten. Handdukssnärtar förekommer också. I duschen jämför man och garvar åt den mindre utvecklade och som grädde på moset får han inte vara med i bastun. Efter detta bär det av igen till skolan. Då ska man traditionsenligt på vägen dit skrämma gamla tanter med hund genom grymtningar och knytnävsslag på axlar, skulderblad samt "daska varandra" på "stjärten".

Men som sagt, i morgon är det också fredag...hejhopptrudelifiderullanlej.. MA, PG, L och jag ska åka in till stan o ta en hamburgare och öl på bagpipers inn för att sedan gå hem till MA:s ostädade lägenhet o spela spel o dricka vin.
Återkommer med detta vid ett senare tillfälle.




så e det...


Kommentarer
Postat av: A-enhetsmannen

Min grupp satt isolerade i en annan del av lokalen och pratade med varandra. Därför, kära Mackelimackan, missade du tyvärr att kommentera oss. Synd!

2008-01-30 @ 18:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0