brist.....

I dag var tanken att jag skulle skriva om mitt senaste samtal med min bästa vän.

Brist på tid och en smula engagemang har gjort att det inte blev så.
Däremot kan jag gladeligen rapportera om det senaste nya från pendeltågen.

I morse steg jag ju på tåget som vanligt...med smickrande morgonhumör och blodsprängda ögon äntrade jag denna scen fylld med dåliga andedräkter och billig parfym
Satte mig på ett säte med en duns och började läsa tidningen.
En station senare känner jag mig iakttagen...mycket riktigt..... till höger snett framför mig sitter en tjej/kvinna i 25 års åldern och "småsneglar" mot mig hela tiden.

Efter si så där tre minuter funderar jag på att fråga vad det är som gör att hon tittar.
Kommer av mig när jag fastnar i en kolumn skriven av en "missförstådd" svensk invandrartjej som tycker att svenska folket borde ta mer ansvar....att det svenska folket fan i mig ska bära skammen av att inte lyckats ta sitt jävla ansvar över dessa människor vi en gång släppt in med öppna armar.
Jag är definitivt INTE rasist och inte heller främlingsfientlig, men kolumnen var så full av "kräks" att jag började skratta. Inte åt den fakta som stod där, utan åt hennes "intellektuella självutlämnande".....

Hur som helst, tittar återigen upp o ser att tjejen fortfarande tittar.
Jag suckar högt för att markera mitt missnöje men får inget gehör.....alls.

Vid nästa stop på vägen öppnas dörrarna och jag känner morgonvinden svepa in i vagnen...lite för mycket....på fel ställe...?
Jag har suttit och gresat med halva ballen ute i det fria (i kalsongerna) utan att känt att mina brallor spruckit ca 1 decimeter i grenen.

Det kallar jag skam det.

Jag för i hop benen i ett försök att dölja detta faktum, men skadan är redan skedd. Vad tjejen tänkte kan jag inte svara på.....
kanske fanns en tanke av fascination hahahahaha.....

vifta med ballen på pendeltåg är inget unikt...vi har flera "gnuggisar" i tunnelbanan som gnider sig mot kvinnor i alla åldrar i vagnar. Dessa är ju iof inte begåvade med insikten att det kan leda till obehag både för de själva och den som blir utsatt.

I morgon ska jag köpa nya byxor.

För övrigt..... 
anser jag att min nya jacka är fin.....
och att mitt känsloregister behöver putsas.




så e det...


 

Kommentarer
Postat av: Mange

Gör som Rambo. Häll ut lite krut och tänd på, sen syr du med nål och tråd.

Syns nästa vecka

Tjo

2008-03-15 @ 00:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0