för vem?

Kära JE och övriga vänner/bekanta.
Vi är alla prostituerade.....
vare sig vi vill det eller inte.

Jag tänkte först skriva om vänners lust och olust att läsa bloggen med all bitterljuv hårdfakta om livet etc. Och därmed förklara att jag skriver ju faktiskt bloggen för min egen del främst.
När jag sedan suttit en stund och funderat inser jag att så är inte fallet.

Även jag står i kön till bekräftelse för den jag är, har varit och kan vara.

Dagens blogg blir därför en "salute" till/för mig själv...sug på den JE.

Var på Rudbecksskolan i dag också. Skitkul men skitjobbigt. Personalen där förundras över vårt oliktänkande när det gäller systematiskt och tvångsmässigt "kladdande" på väggar. På vår skola är det så vanligt med klotter att lärare praktiskt tagna blivit blinda för det...eller så skiter de i det helt enkelt. På Rudbeck finns inget klotter.
Amazing.

Hamnade i diskussion med en elev där som uttryckte sig nedlåtande om en tjej som gick förbi.
Han blev förbannad på mig och sa att min mamma var både det ena och det andra.
Då sa jag att min mamma faktiskt är korpulent. Detta förstod han inte och svarade med vad han skulle göra med min syster. Jag svarade lugnt att hon är tio centimeter längre än honom och redan har knullat för hon är mamma.
Då blev han så frustrerad att han till slut gick till personangrepp mot mig. Jag fick veta att jag var en jävla tönt och att jag inte fattade vad han menade samt att jag inte skulle lägga mig i så jävla mycket.
Mitt svar?

 "ja, jag har i alla fall ingen förskjuten begåvningsprofil".

Han förstod självfallet inte vad jag menade och jag lufsade därifrån.
Efter lunchen skulle "mina" elever ha samhällskunskap. Dagens lektion gick ut på att ta reda på varför man jobbar och vilka yrken man väljer.
fy fan så tråkigt.....
Jag fann ganska snabbt mitt "happy place" och började drömma mig bort.....


hemma möttes jag av en ny golftidning som jag ganska snart läste klart. duschade och somnade...
vaknade lagom till fotbollen på 6:an och här sitter jag alltså nu.

I morgon blir det gamla vanliga jobbet.

är sugen på vin..?




så e det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0