rain...issues and other shit.....

Var ute o gick med eleverna i dag. Jo, det e sant. I regnet.
Vi är ute o går varje måndag..... v a r j e måndag.
Varför? Därför att skolverket anser att det ska ingå i undervisningen viket mentorerna i klassen tagit fasta på..... typ.
Hej o hå.

Efter halva "rundan" känner jag hur brallorna vid låren är dyngsura. Mina fötter plaskar i skorna och jag är allt annat än munter.
Men något bra med detta fanns faktiskt..... jag har aldrig hört eleverna så tysta under så lång tid.....

Sedan hade vi hemkunskap o skulle laga pannkakor. Gott tänkte jag o hjälpte till som fan. Det var gott.

Åkte hem med tåget i sällskap av MA. MA o jag delar i mångt o mycket samma uppfattning om saker..... I dag delade vi uppfattningen om att feber är obehagligt och att jag borde börja träna.

Andra saker i dag har varit mycket tänk på min bäste vän och dryckesbroder MO (Mange), som i går var mer bitter än jag för ovanlighetens skull.
Han har o andra sidan upplevt saker man inte önskar någon skulle få uppleva. Kärlek är något jävligt abstrakt som bekant.
Detta konstaterande är ju inget unikt för oss. Men det intressenta är att vi har snarlika händelser kring vår aora.
O det är just detta som gjort oss till de vi är och hur vi är gentemot varandra. Hårda sanningar med mycket kärlek.
Guylove hahahahahaha....
Vi haaar våra issues, men fan inte utan anledning. Att bli lämnad är en erfarenhet i sig. Orkar inte gå in på detaljer..... men man orkar inte höra folk (jobb, kompisar etc.) säga att "det kan man väl lämna bakom sig"...självklart ska man lämna det bakom sig.....o självklart GÖR man det. Men ingen tror väl för fan att det INTE sätter spår?  Tyvärr verkar den allmänna uppfattningen vara just det.

för ev. dyslektiker och andra med nedsatt språklig förmåga:  "guylove" inte "gaylove".

Jaja. Nu har jag käkat en skitgod lasagne o ska duscha av mig skoldoften bestående av whiteboardpennor, skurmedel o en massa jävla floskler.....

Nej jag är inte bitter i dag.

Eftertänksam..... definitivt.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Mange

Hallå igen

Ja mitt senaste inlägg var lite för beskt känner jag nu så här i efterhand. Men det var min sinnesstämning då. Men efter några uppträdande i Snäckan till så kan man ju knappast vara singel länge till. :)

2008-03-11 @ 21:53:06
Postat av: Sofia

en gåta: vad händer om mackes elever är ute och traskar i regnet och blir blöta?

svar: de blir russin-mongon

HEHEHEHEHE. och skolstanken borde det stå. bestående av den där fettavskiljaren eller vad det är som luktar äggmök.

2008-03-13 @ 20:04:56
URL: http://sofiahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0