Takeitorleaveitfilosofi.....

Jag fattar inte hur jävla korkade vi människor kan var i bland. Vi kan inte fatta beslut, vi kan inte ta tag i saker, vi kan inte göra vår levnadssituation till det bättre.....utan att:

Känna.....


Varför ska det vara så in i helvetes svårt att bara få vara? Utan att lägga en massa värderingar i allt..o då menar jag fan i mig allt.
Varför tvekar man.....nästan uteslutande i varje situation och varför plågar människor sig själva genom att inte ta beslut?


a bittersweet mind.....

Fucked up minds är något slaviskt...vi har det ALLA...jag lovar. Är det inte jobbet så är det kärleken, är det inte kärleken så är det familjen, o är det inte det, då kan du ge dig fan på att det är något annat. Man grubblar, är osäker, tvekar, chansar och i bland ger man bara upp.
Vi tycker så förbannat mycket om saker o ting, men oftast när vi ställs inför olika beslut bleknar vår motivation ganska snabbt.
Jag är så trött...sååå trött på mig själv o alla andra.

I dag stod jag inför flera situationer där jag hade beslutsamhet, motivation och argument som skulle kunna krossa den starkaste, men när stridslusten lagt sig stod jag där med håglöshet och, nästan, ånger.....?
Det ytterst paradoxala i detta är att man av någon konstig anledning gör om samma sak igen senare!?
Vart det djupt nu igen?
jajamensan.
Orkar inte vara rolig i dag.

Hade besök på skolan i dag..det värmde mitt hjärta enormt mycket.
Två elever som tidigare gått där. De båda har ett stort intellekt och kan utan omsvep tala omkull den starkaste av lärare. De var, när de gick hos oss, kända för att alltid säga sitt hjärtas mening. Vilket OFTA slutade med en handviftning från dem med ett efterföljande...whatever. hehe. Min dag blev betydligt lättare...en stund.

Detta besök formade då dagens tankar till följande:
 
Jag borde nog främst göra mer saker jag mår bra av, inte bara vad andra mår bra av. För om man inte mår bra, då kan man ju inte göra så att andra mår bra heller.....eller? a downward spiral effekt.....

Sedan undrar jag faktiskt på fullaste allvar:
Var finns människors självkänsla, stolthet, moral och förnuft?
Var finns människan med den ödmjuka vänliga själen, som ger av sig själv utan att kräva något i gengäld?

Finns han/hon.....

egentligen?




Nä, jag har bestämt mig..... nu ska jag bara vara.




och ja, jag har haft en shittyday, var min tur i dag..... så JE, spare me.
I morgon ska jag bli full med en kompis på stan......moget övervägande?
inte ett skit.

Men kul blir det.....hoppas jag.




så e det...


Kommentarer
Postat av: Batman

jag går under kodnamn igen.
bli full o glad men akta dig vart du somnar... hehehehe.

2008-03-06 @ 18:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0