vi får se.....

i dag vaknade jag med ett riktigt jävla satan i helvetes humör.....
åker om en stund till söder....hoppas inte någon dum jävel utmanar mig på vägen dit.
Hoppas däremot att det lägger sig under dagen. Får väl skriva i kväll och berätta hur det gick.....antar jag.....




så e det...




fortsättning.


Så där ja..då var man hemma igen.....
Ingen utmanade mig på tåget.
Dagen har varit bra och fylld med fart och fläkt. Var då på en karatetävling där min son deltog. Han och andra från landslaget var väl några av de man trodde skulle vinna...men icke. "Så kan det vara i bland", säger han till mig.
Ödmjuk som få låter han sin far stå och småskämmas lite när jag tidigare brustit i mitt omdöme och hävdat att domarna inte fattar ett jävla skit.
I hallen var det folk.....mest folk med anknytning till sporten (nähä?). De gick omkring med sin dräkter och slog o viftade. De som inte slog o viftade bar i stället t-shirts med texten: "Coach". Jag var avundsjuk. Jag hade också velat ha en t-shirt. Fast kanske med texten: "Pappa".
Man åt o man drack, mest sportdrycker och festis. Själv drack jag fyra koppar kaffe inom loppet av två timmar.

Det som sedan skedde kom ju inte som en överraskning. Jag skulle filma när grabben gick match. Det gick bra första tre matcherna. Sedan uthärdade jag inte mer.....tog tid på pisseriet och slog nytt rekord.
2 minuter och 23 sekunder.....

I fas två, efter pisseriet, kom så då "kaffechocken".
Jag skakade o darrade med filmkameran så pass, att de andra i vårt sällskap nerifrån golvet frågade om jag mådde bra.
Jag svarade att det gjorde jag visst, var lite nervös bara...... Efter denna övertygelse kom nästa fas i förvandlingen.
Jag hade bara ätit en fralla under hela dagen vilket gjorde att "sockret" stod allt annat än på topp. Fick rusa i väg till restaurangen och där beställde jag in en underbar Lasagne.
Jag åt och var nöjd.....då gör jag det jag definitivt inte skulle göra, tar en kaffe "på maten".

Resten av dagen hade jag ryckningar i ögonen och tappade saker.




Hemma i "rotan" igen känner jag mig en smula trött och tittar lite på tv. Morgondagen bjuder på utflykt med några elever.....dock inte ut i skogen.
Nä, vi ska besöka ett gymnasium i Sollentuna. Ska bli trevligt faktiskt. Med lite tur står de och väntar på mig i morgon bitti vid märsta station. Jag har ingen som helst lust att möta kollegor i morgon och ännu e gång gå igenom samma jävla visa igen, "hur var det på lovet. Har du varit i väg. Jaha då var man tillbaka igen. etc.
Tanken på att börja jobba igen efter att varit ledig en vecka är....... ja va fan, ni fattar.
S ringde...... Vi pratade i 37 minuter och 14 sekunder. (jaaa, jag tittade på mobilen efteråt).....
S gjorde tanken på att börja jobba igen lite lättare.

Nähä.....nu ska jag daska mig i stjärten och äta en apelsin.




så e det...




 

Kommentarer
Postat av: elller

Femte gången jag kollar efter fortsättningen! *besviken* :P

2008-03-02 @ 23:03:29
Postat av: Suss

Knasboll... :)

2008-03-03 @ 20:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0