men grattis...typ

I morgon fyller jag år.

37 år.

jo.

Det är inte länge sedan jag gick på krogen första gången efter jag fyllde 18.
Det var jag o 4 kompisar. Vi hade bestämt oss för en av stans (Karlskrona) mindre nogräknade kinarestauranger.
Väl där satte vi oss till bords och beställde in fyra stora stark och varsin friterad banan......? Ägaren sa sedan på knagglig svenska att om vi inte beställde in mer mat (friterade bananer) så fick vi inte köpa mer öl. Vi bestämde oss för att beställa in "flitelade bananel"..ett riktigt jävla dåligt skämt som slutade med mitt första "utkastad från en krog".



I stället gick vi ut på stan för att leta pubar som släppte in fyra ynglingar med "way to much" öl i kroppen...givetvis kom vi inte in någonstans...

MEN.... då satte vi oss ute på en parkbänk o halsade mellanöl...tufft... Sedan gick vi förbi ett disco för ungdomar som kallades "submarine" eller "subet" (läs sabbet). Där satt vi utanför o flirtade med brudarna som gick i nian på kommunens lokala högstadier.
Vi var ju lite äldre och mer erfarna(?) vilket gjorde att bruuuudarna tyckte vi var såååå coola....trodde vi i alla fall.
De stora ordningsvakterna sa upprepade ggr till oss att gå någonstans där vi inte "störde". Vi svarade "fack yiu jäääla gubbe" och räckte finger. 
Vi hade kvällen till ära också införskaffat en liter häxblandning (om vi nu inte skulle kunna köpa öl) som vi omsorgsfullt gömt i en buske i stadens stora park. När vi kom dit ser vi till vår fasa att det sitter ett annat gäng där. Vi gick fram och skulle hämta vår sprit och giiiiiivetvis börjar en av killarna i det andra gänget att jiddra.... det slutade med att killen med gråten i halsen bad om ursäkt och vi lät saken ebba ut.

Uppe på stan hade det samlats mycket folk som skulle ut på krogen..klockan var nu runt 00. Vi visste också att sista bussen redan gått (detta var alltså 1989) och att enda chansen att komma hem var med någons morsa eller farsa. Till vår lycka säger då en av vännerna att han fått låna sin syrras lägenhet som låg i stan....hehe. en liter häxblandning och en spya i rabatten senare gick vi dit för att ha efterfest....kul.

Vi hade jeans med upprullade byxben, vita kavajer med axelpuffar och för mycket after shave.
Det gjorde inget....ju.

Denna kväll gjorde också andra bestående intryck. Jag lärde mig en nyttig läxa angående inmundigande av "fyllemat".
Jag har sedan dess aldrig någonsin (så vitt jag vet), beställt mat med "räksallad" på fyllan.
Inte bra...inte bra alls.
Räksallad har en konstig inverkan på tarmfloran när det blandas med alkohol.

I morgon fyller jag år.

37 år.

jo.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Grattis på födelsedagen. Kommer du ner ngt inom en snar framtid.

2008-10-08 @ 09:33:52
Postat av: AL

Grattis som fan, Macke!!!

2008-10-08 @ 15:42:06
Postat av: annaberglund

Jag visste inte att du bloggar! :-) Grattis i efterskott Marcus! Det var länge sen nu.. Hoppas du hade en bra dag! Kram

2008-10-09 @ 18:44:00
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: D.Lee

Jag minns då inte de vita kavajerna, rätta mig om jag har fel, men var det inte svarta kavajer med orange insida;)

2008-10-11 @ 18:40:23
Postat av: Jag själv

Hahaha..... Kära D.Lee, du har så rätt. Men denna specifika kväll var det kavajer..."vanliga" kavajer :)

2008-10-28 @ 23:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0