Poeter o annan skit.

Var på en föreläsning i dag med eleverna (niorna) i Folkets hus i Märsta. Folkets hus förresten, va fan heter det så för 2008?
Begreppet är så gammalt att inte ens våra äldsta lärare kan svara på hur man en gång myntade begreppet.

Poeten som var där är en kille med syrianskt ursprung, Daniel Boyacioglu (läs Bojasioglu). Född o uppvuxen i Norsborg. Han vann "poetryslam" 2001 och 2002, gjort ett par diktsamlingar, spelat in några skivor (hip hop), medverkat i radiopjäser, spelat på dramaten etc.
Nyanserat med "invandrarsvenska" pratade han högt, vitt o brett om knulla...kåthet..kärlek...fientlighet..kultur. Han läste högt ur sina böcker vid ett flertal tillfällen och eleverna satt..........

helt tysta......

Fatta 160 niondeklassare som bara sitter där..över en timme...o bara lyssnar o skrattar lite emellanåt åt Daniels skruvade skämt.

Så jävla bra.

Har ju då skaffat mig en ny "favvopoet" genom detta och beundrar honom mycket.
Läste en intervju med Daniel och fann att vi delar en, något udda, "ritual". Vi båda tar av oss på överkroppen när vi kluttar på toa!
"bajsodören" fastnar då inte på kläderna(?)
Jag är dessvärre medveten om att detta tilltag är en smula märkligt...men icke desto mindre ett faktum.


Mitt eget skrivande tar i bland stryk när inspirationen tryter...men vem fan bryr sig...egentligen.
Jag skriver ju mest för min egen skull ..faktiskt.
I dag var jag inte ett jävla dugg sugen att skriva något.....
 
Torsdagens konklusion lyder som följer:

Erektion är bra... "aerosoldimma" från dass är mindre upphetsande.




så e det...

Kommentarer
Postat av: YoYo

Min son kluttar oxå med bar överkropp. Fattar inte vf jag hänger här fortfarande, din jäkla megadiss! Men...

Så e det!

2008-10-25 @ 01:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0