bralls...

Ahhhhhggggg.

Svepte in på NK för att kolla en parfym, blev mött av bögarnas konung som absolut ville jag skulle prova en ny och "vågad" doft. Jag tackade vänligt nej och han, hör o häpna, fnös åt mig o svarade " nähä nej... ja är det billigare dofter du föredrar så finns dessa på Åhléns".

?

Jag var kanske inte tillräckligt snygg?


Nej, jag har absolut inget emot homosexuella, inte ett skit..... men homosexuella män på NK-parfym som överkompenserar sitt dåliga självförtroende med för mycket brunkräm och dåligt applicerad mascara, som försöker plocka poäng på andras okunskap, gillar jag inte.

Jag vart mållös och bara...gick.

På Åhléns var det fan inte mycket bättre.
Trängdes med en massa tonårsmongon och såg en av dem bli tagen för snatteri. Min kassörska var en tjej runt 25, blond, stora tuttar o söt o allt.
Men fyyy satan vilken attityd.

"Ehh jag är ju ba.. egentligen modell...mamma har alltid sagt att jag kan bli vad jag vill..aa. Fast det går inte så bra just nu dåra...har liksom skickat bilder till tidningen "Slitz" men liksom aa.. o så tar jag ett rövknull mot en resa till New york..i fall ni undrar alltså".

Jag köpte inget. Väntar lite tills jag är riktigt säker på vilken doft jag vill ha.

Dessutom skulle jag pissa. Det kostar 10 spänn att pissa.
Fattar ni?
10 spänn!
För att få urinera på en toalett som städas en gång i halvtimmen av en lågavlönad puertorican som inte kan ett enda ord jävla svenska. Eller jo, ett ord kan han: "Skinda, skinda". (skynda).
Han vill nämligen inte att man pissar för länge då detta tolkas som att man är en narkoman som bara vill ta eftermiddagssilen i lugn o ro. Detta är ägarnas största skräck, att låta annorlunda, utslagna o knarkare få använda toaletterna.
Utanför står en dåligt sminkad kvinna o växlar pengar. Har man inte mindre än 100 spänn blir man hänvisad till någon butik.
De flesta butikerna i närheten vill dessutom inte växla pengar. Till slut hamnar man på Västerlånggatan i gamla stan o trugar en dryg jävla souvernirförsäljare...för att få växla sin sketna hundring. I stället tvingas man köpa ett fult nyckelband för 20 spänn, tar växeln o småspringer tillbaka Åhlénstoaletten. Man har då glömt bort att man passerat runt fyra andra ställen man kunnat låna toan på, man betalar sina 10 spänn, går in och släpper loss allt.
Och bakom sig utanför dörren hör man efter två minuter:
 "skinda skinda"........

Stadium utlovar service...av finniga snorungar som precis fått hår på överläppen. Killen i kassan kraxade fram att "trekvartsbrallerna finns bakom det o det". När jag går dit finns de inte där. När jag påpekar detta svarar han att "det gör de visst". Jag ber honom följa med o visa. När han är överbevisad säger han helt kallt: "jaha..ja då har de väl flyttat dem då"....och GÅR.
Min förvåning var stor...mäkta stor.

Under den stillsamma resan hem stannade tåget (bortsett från stationerna tåget SKA stanna på) bara 2 ggr.
Jag funderar på om jag ska prova stan i morgon igen. Jag menar, jag vill verkligen ha mina bralls...ju.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Alice

Postorder is the shit! ;)

2009-04-27 @ 20:41:09
Postat av: Anonym

Jisses vad är det för slags människor du stöter på hela tiden? :S

2009-04-28 @ 00:30:33
Postat av: M

Hahaha, jag önskade att mina vardagar var sådär annorlunda. ;)

2009-04-28 @ 13:31:31
URL: http://hemligheternasdjup.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0