60 sekunders samtal...



Profilvecka i skolan.

Eleverna har fått prova på och testa olika nya profilinriktningar inför nästkommande läsår. Bland annat en profil som kallas "FRI".
Där kommer man få vara ute i skogen o annan skit.

I korridoren under onsdagseftermiddagen stannade jag till för att "vara vuxen" och rastvakta lite. Satte mig på en bänk och hör följande.....

Tre tjejer i sjuan diskuterar profilen "FRI" och vad de gjort där.

tjej 1: (med hög och gäll röst) Men asså fatta...såå jävla tråkigt!
tjej 2: Ahh..jag vet. O du vet du? Käkade ni det dära pinnbrödet som man fick göra eller?
tjej 1: Meh..klart. Det gjorde ju alla..visst?
tjej 2: Men liksom så jävla mobbat..jag smakade en putteliten bit...o liksom man spydde ju. Orka!
tjej 1: AAAhh..jag VET..fy fan. Det smakade liksom (eftertänksamt) mjöl..o salt...o vatten!
(tjej 2 och 3 tittar förvånat på tjej 1)
tjej 2: Men...det är ju mjöl o salt o vatten!?
tjej 1....a just det....men i alla fall.
tjej 3: (glatt) Fast blåbärssoppan var god.
tjej 1 och 2: mm..det va den.
Det blir tyst en stund, och plötsligt utbrister tjej 1 glatt:
Fast om man gör det hemma kanske det blir godare!? Pinnbrödet alltså.
tjej 2: Men åhh pucko...du måste ju grilla den över en eld ju!
tjej 3: Inte om man har ugn!
tjej 2: Aaah..just det.
(tyst 5 sek.)
tjej 1: (exalterat) I dag har jag inte sms:at EN ENDA GÅNG...
tjej 2 och 3: (imponerat) ...oohh. Shit.
tjej 1: mm..o vet ni. I morgon ska jag sms:a extra mycket.
Jag: Varför då?
tjej 1: Meeh..för att det liksom ska bli balans. Man vill ju att det ska...flyta liksom.
jag: Ja jag skickar kanske 10-20 sms i veckan.
( Det blir knäpptyst en lååååång stund o  tjejerna kollar på mig med stora ögon)
tjej 1: (blåser först en stor bubbla med sitt tuggummi och sedan slött o nonchalant) fett mobbat...

Då gick jag.

Welcome to my world.




så e det...

 
 


Kommentarer
Postat av: Smile

Hej hittade din blogg länk i annat forum och har varit inne här ett par gånger och läst. Tycker den är helt underbart skriven med glimten i ögat.. fortsätt så.. kommer hälsa på flera gånger för att få ett skratt, ett smile, en tanke..

Trevlig helg och hoppas du får en underbar påsk..

2009-04-04 @ 21:43:16
Postat av: jag själv

Men tack "Smile" :)Det var gulligt.

Du är välkommen så ofta du vill.

Ha en skön helg och påsk o allt.

Funderar... du kan väl göra dig hörd på det andra forumet...nyfiken ju :)

M

2009-04-04 @ 21:57:04
Postat av: Smile

Redan gjort ;-)

2009-04-04 @ 23:23:49
Postat av: Honung

skrattar Jösses, tjejer i den åldern. I remember.

2009-04-05 @ 22:06:20
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: anna

hahaha låter somatt du nte har det så lätt nu för tiden ;) när jag gick där var det ju andra bullar hehe

2009-04-06 @ 21:22:48
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: jag själv

Du har så rätt Anna :)

2009-04-06 @ 23:17:10
Postat av: Sofia

Jag håller med Anna, bättre var det när vi gick där.. ;)

2009-04-26 @ 18:48:58
URL: http://sofiahs.blogg.se/
Postat av: Malinus

HAHAHAHAHAHAHA XD det var roligt, Ekillafjortisar i ett nötskal XD

2009-04-29 @ 23:56:13
URL: http://jussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0