A week to remember..

Jag stångar mig blodig för "rätt i sak" när det handlar om mitt jobb....verkningslöst för övrigt.

Sigtuna kommun är och förblir Sveriges absolut sämsta kommun gällande att ta hand om sina medarbetare. Punkt.
Sug purjo.

Sämsta veckan på myyyyycket länge.

Kronprinsessan har förlovat sig med en bonde från Ockelbo. Vem fan bryr sig? Arbetslösheten är nu så stor att folk på allvar funderar på brottsliga karriärer. Spyor på pendeltåg...fulla snubbar på ICA...dryga kassörskor som vägrar vaxa överläppen...slask...

På bussen till jobbet i tisdags fanns TRE person. En kille med barnvag, ett barn i och så jag... och FYRA stycken biljettkontrollanter.
När jag går på bussen visar jag mitt SL-kort och sätter mig. I samband med att jag visar kortet tittar två av kontrollanterna på mig och rör inte en min.
Efter ungefär tre minuter ser jag hur en av dessa killar går mot mig, ställer sig bredvid mig och utbrister:
 
- "Haru färdbevis?"


?


Jag svarade: "Det såg du väl när jag klev ombord? Du stod ju bredvid mig när jag visade det för chaffisen!"


- "Du har alltså inget?"


??


Jag satt med arslet på jackan och hade således svårt att komma åt kortet i bakfickan, jag frågade ännu en gång om det verkligen ska vara nödvändigt?

- " Du...jag gör MITT jobb... Har du inget färdbevis så får du pröjsa böter!"

Hela min värld gungade och jag hade svårt med andningen. Jag frågade så lugnt jag kunde, om det kunde vara så att han faktiskt såg mig när jag klev ombord?

- " Kanske jag gjorde, men jag vill se färdbeviset..."

Min ilska var bortom.... allt.
Jag ville ta min (heavy) lärarkalender och slå honom med full kraft rätt på snoken, därefter  stoppa upp den på tvären i hans självgoda jävla arsle så han fått skita ut kalenderdagar i en vecka.  

Jag sliter fram kortet och han tittar, då utbrister han med en självgod min:

- " Du, hade det inte varit lättare om du visat det från början?"

Som grädde på moset avslutar han med en huvudskakning och SUCKAR...!!


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRHHHHGGRHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..... 


Precis som i "My name is Earl" är jag tämligen säker på att "karma" straffar en om man inte "gör rätt". Med denna övertygelse belönade jag mig själv med en chokladboll och kaffe på jobbet. Jag hade ju faktiskt  inte uppträtt illa mot honom..!

I dag har jag "bättringsmålat" skolan och inväntar med spänning det kommande klottret på väggarna. Och nej, jag är inte vaktmästare. Men min anställning ger inte utrymme för ledighet när eleverna inte är där. Förut var det så...men inte längre... bajs.

Nu har jag svept två bärs och stillat min frustration, inväntar fredagen då jag ska jobba med JE i Kista. Vi ska sälja KORV.
Finkorv... inte korv med bröd. Finkorv är gott och det blir min uppgift att övertyga gamla damer om detta. Gamla damer som förmodligen låter "gubben" provsmaka en, två, tre, fyra ggr innan man köper skiten. Jag ska alltså stå och le i tre dagar och sälja finkorv...fiffigt.




så e det...




Kommentarer
Postat av: lucia

kan verkligen se dig stå och sälja "finkorv" med ett påklistrad smile(och samtidigt mumla könsord och bajs) ha ha ha kul för dig kakan;)

2009-02-26 @ 12:55:45
Postat av: jag själv

japp...skitkul :)

2009-02-26 @ 15:37:38
Postat av: DH

Vad är skillnaden mellan finkorv och fulkorv. Förutom ordet då.

2009-02-26 @ 16:37:04
Postat av: YoYo

"Jag ska alltså stå och le i tre dagar och sälja finkorv...fiffigt."



Inlägget efter de tre dagarna väntar jag på! ler

2009-02-26 @ 17:01:36
Postat av: jag själv

"DH"...Finkorv-dyrt. Fulkorv-billigt. Bajskorv-gratis.

2009-02-26 @ 20:42:43
Postat av: Anonym

Hmmm... Finkorv i Kista? I dubbel bemärkelse ;)..... Man kanske ska komma å köpa sig en jävel...... =)

2009-02-27 @ 01:56:58
Postat av: Cindy

Duktig du är då! :D

2009-02-28 @ 15:52:54
URL: http://thesilverfox.blogg.se/
Postat av: johanna

Kotten!

du trodde inte jag skulle komma ihåg din adress va?, men tji fick du!

du va så duktig att sälja finkorv, men ifs sålde du inte så mycket, du snacka mest om dem. :)

ses!



//lillkotten

2009-03-01 @ 21:04:53
Postat av: johanna

Kotten!

du trodde inte jag skulle komma ihåg din adress va?, men tji fick du!

du va så duktig att sälja finkorv, men ifs sålde du inte så mycket, du snacka mest om dem. :)

ses!



//lillkotten

2009-03-01 @ 21:05:23
Postat av: johanna

va visst lite ivirg på musen så det meddelande kom två ggr... oupps

2009-03-01 @ 21:06:41
Postat av: jag själv

Jaaaa så du hittade hit ändå :)

Men du, jag sålde ju bra i går ju..så det så!

O du...ta det lite lugnt med musen nästa gång lillkotten :)

2009-03-02 @ 00:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0