Kallt...






I dag skulle ungarna åka skridskor.
Ute var det sisådär minus 4. Vi GICK självklart ner till ishallen.
Väl där inser vi att tiden som är bokad, är bokad i den "nya hallen".
Den "nya hallen" ligger brevid den gamla och ser på utsidan ut som ett skjul. Väl inne inser jag till min fasa att det är precis vad det är...ett stort jävla skjul. Ett stort kallt jävla skjul med gamla lastpallar som "gångväg" mot öppningarna till isen. Ett stort jävla skjul som är kallare invändigt än ute!

Efter en timme hade jag inte längre känsel i mina tår och jag svor en rad ramsor med olika innehåll. Främst fula ord.
Enda behållningen var ett par elevers fantastiskt roliga....åkning..typ.

På väg till stationen efter åkningen funderade jag en smula på hur nästa vecka ska te sig. Eleverna har sportlov men inte Macke. I alla fall inte mån-ons.
Vad jag ska utföra för fantastiskt viktiga uppgifter har ÄNNU inte berättats för mig.
Skitdåligt.
Som vanligt blir det väl till att bära datorer till olika klassrum o sitta och prata skit med vår receptionist över en kopp kaffe.

På mitt lokala tipsombud gick jag i dag in för att lämna veckans tips (tipsligan på jobbet). De som jobbar där har ALDRIG en endaste gång sett mig i ögonen när jag lämnat mina rader. Hur jävla trevlig jag än har varit. Det är två iranska bröder som äger butiken.
Utanför står två av Rotebros fetaste jävla bilar ni kan tänka er..en Audi samt en BMW M5. Ja, det är bröderna som äger dessa vrålåk. Jag skiter fullständigt i att de är Iranier..men faktum är att det sticker i mina ljusblå... Inte att de har fetaste bilarna , nä, snarare att de är så satans otrevliga. JAG betalar deras jävla bensin så de kan åka till jobbet varje dag genom att handla där etc.. Jag begär inte mycket, men ett "hej" är fan inte för mycket begärt.
Men..de säger absolut ingenting...tittar inte ens.

Jag inbillar mig att de jobbar inom ett serviceyrke..men för all del, jag kan ha fel. Jag frågade min favvolibanes på grillen om hur han ser på saken. Till svar fick jag följande: "Eiih Mackan...de är inte libaneser...vad ska jag säga på det? De jobbar, jag jobbar, de skiter på vilka pengar som de får in. Därför att de redan har pengar"...!
Jaha, sa jag. Så du menar att de är otrevliga för att de redan har pengar då?
"Hur jag ska förklara för dig? Så här Mackan...folk är olika, du är olik, jag är olik. Du inte gilla tippa där..gå någon annanstans. Lätt kompis!"

Jag skulle skoja till det o svarade: Aha..så om jag inte gillar din kebab så kan jag handla den hos killen i Rotsunda haha.

*knäpptyst*

Med en mycket allvarlig min tittar han på mig en lång stund innan han utbrister:

"Va fan do säger..duger inte min kebab??"

*knäpptyst*

Övriga matgäster tittar på oss båda och för en kort sekund vet jag inte om han skojar och jag känner mig oerhört illa till mods... Då vänder han sig om med ett stort brett leende: "Mackan jag skoja på dig..ta det lungt kompis."
"Vet du Mackan...skit i de dära med bilar o sånt...ta hand om dig själv och välkommen tillbaka hajdå hajdå!"

Nuuuuu ska jag dricka en kopp kaffe och svulla en kexchoklad och ja jag vet att klockan är mycket... o för att bespara både er o mig själv onödiga energiflöden kan jag meddela att jag skiter fullständigt i vad klockan är och vad som är brukligt.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Sewa

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :D

2009-02-18 @ 19:54:23
URL: http://sewwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men gud... kan man vara mer bekväm av sig? Inte sexigt Macke, väx upp någon gång!





2009-02-21 @ 08:56:14
Postat av: jag själv..

..."Inte sexigt Macke"...?

Va?

Vad är inte sexigt, o vad har "väx upp" med bloggen att göra?

Ödmjukast.

2009-02-21 @ 10:21:06
Postat av: Anonym

Kära nån vad du tog åt dig! haha..

Det är inte sexigt med bekväma (läs lata) män.

(åh va jobbigt att behöva GÅ ner till ishallen, stackars lilla mig.. typ).

Brukar tyda på att en viss mognad inte har hunnit infinna sig ännu :)



Visst är det du som brukar tjata om Ironi va... hehe ;)

Ha en trevlig helg.

2009-02-21 @ 13:40:12
Postat av: jag själv

aha...

jo, det kanske är så.

Men som vanligt...mognad är en fråga om tycke. I mitt tycke faller en promenad till ishallen in i kategorin "onödiga måsten"..

För övrigt tog jag inte åt mig, snarare förstod jag inte påståendet. Hade jag tagit åt mig hade jag nog reagerat på ett annat sätt.. belive me haha.

2009-02-21 @ 16:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0