"Du ska bara hålla käften..."



 


I vårt infekterade samhälle blir det allt svårare att göra sin röst hörd och ventilera sin åsikt utan repressalier. Likt en vänsterorienterad palestinasjal slängs man överbord i skutans främre del om "munhuggandet" blir för "mycket".


Bajs på dig.


Man ska hålla käften och man FÅR inte skoja om staten Israel. Jag har inget emot Israeler, däremot gillar jag inte sionister. Man använder sig av retoriken från andra världskriget när judarna systematiskt höll på att utrotas (vilket jag för övrigt tycker är för jävligt) o "ömkar sig själva" fortfarande år 2009. Tanken på en ny era med en ny Hitler är avskyvärd. Men det som hänt har hänt. O krasst så använder sig judarna själva av exakt samma systematiska utrotning av palestinierna!?

Förlåt: sionisterna!....


Vidare är det känsligt att nämna att 95% av Heroinförsäljningen i Stockholms län begås av män från Västafrika...ajabaja Marcus..inte skriva så i ett öppet forum . Lika illa är det att öppet kritisera arbetskamraters sämre egenskaper HUR jävla konstruktiv man än är!!

Annat pack jag inte gillar är dessa förbannade "ja-sägare"...."ja-sägare" utgår ALLTID från den starkaste maktens åsikter pga. rädsla för att hamna utanför. OAVSETT rådande norm...suck. Antifascister är också en subgrupp jag ogillar, mest för att man slåss för en god sak med fel verktyg...idioter.


Skämta om sig själv är alltid godkänt, det är alltid ok..typ. Vänsterradikala feminister är väl ändå en grupp som bjuder till skratt. Hur fan kan man vara så jävla nitisk, att man blir "manshatande"? JAJAJA jag veeet att det finns sjukt många män som borde få kuken avskuren pga. övergrepp etc. Men kan du se en vänsterradikal feminist skämta om sig själv eller sin övertygelse?


NAAJ, tror inte det va?


O alla dessa självgoda jävla kalkonhalsar med alldeles för mycket östrogen som ställer upp i lets dance/stjärnor på is. Där skämtas det till höger o vänster av kvällspressen som ordbajsar om vilken jävla stjärna som knullat med vem eller alla dessa spekulationer om människor bara för att de är kändisar?. Jag undrar på allvar. VEM fan är det som köper tidningen SE O HÖR? Vilken människotyp ÄR det? Har man inte mer distans till sin egen situation att man måste frossa i andras vardagsbekymmer?


Friskolor är också något jag definitivt bajsar på. Finns det mer segregerande verksamheter än dessa? (Innan du yttrar dig om just detta ber jag dig att sätta dig in i HUR en friskola faktiskt fungerar. Annars är vidare kommentar överflödig!) Friskolor använder samma taktik som sionister och högerextrema partier, man väljer det bästa ur det bästa och skiter fullständigt i  vem eller vilka som drabbas.


Handikapp får man inte heller skämta om! Jag är nästan döv på mitt ena öra och detta är ett allmänt känt faktum. Samtliga mina vänner skämtar om/kring detta titt som tätt. Jag VEEEET att det kan vara jävligt olämpligt att skämta om cp-skadade människor. MEN, det är inte MÄNNISKAN man skämtar om..det är TILLSTÅNDET och allt runtomkring. Nu skämtar jag personligen inte om cp-skadade, men min poäng är, att om vi ska ta hänsyn till precis allt så lämnar detta inget annat åt oss än tragedi. Schyffert sa en gång att "tiden" avgör när skämt kan komma på tal om hemskheter. Man skämtade INTE om Estoniaolyckan dagen efter. Men fyra år efter.

Distans till sig själv och det som sker runtomkring är så ofantligt viktigt men tyvärr är försiktighet i dag lika med tystnad. Fuck that shit!


Lesbiska kvinnor är också en grupp jag har svårt för. Inte för att de är lesbiska utan snarare för att jag vet att jag aldrig skulle ha en chans att få..ja, ni vet. Där handlar det inte om okunskap, snarare vetskap! Som Man är det ytterst känsligt att bli brädad av en kvinna för en annan kvinna... Nu är det inget jag lider av särdeles mycket. Men tanken "stör" mig...absolut.


Störningsmoment har jag väl som alla andra, ofta ser jag mig i spegeln på morgonen och blir oerhört störd av denna en gång så söta kille som nu i stället börjat använda niveas krämer som promotas av ingen mindre än Mr:Bond himself. Sug på den du!


Behårade kön är också ett känsligt ämne. Jag gillar inte håriga kön. Varför? Ingen aning...stäm mig.

SL (Stockholms lokaltrafik) och håriga kön ger samma störningsbrus i min låtsasvärld. Skillnaden mellan dem är att SL:s pendeltåg luktar värre än otvättade håriga kön.

TV-licens, dyrare kaffe, reklam av alla de sorter, spärrvakter, strebers, "tyckare" är annat jag inte gillar. MEN, om nu dessa inte fanns skulle ju jag inte ha något att tycka illa om, således skulle min blogg vara full av semestertips och recept....

Skit...med andra ord.




så e det...


Kommentarer
Postat av: edward

du börjar låta mer o mer som unabombaren

2009-01-15 @ 15:38:22
Postat av: Honung

Fast jag gillar dig och det är nog huvudsaken.

2009-01-16 @ 01:24:26
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: karlskrona martina

gillar din blogg skarpt..

det är mycket gnäll men fan så rätt.

önskar att jag kunde vara en sån ordbajsare.

sluta inte blogga, dina nya inlägg förgyller.

2009-01-19 @ 17:46:26
Postat av: Linkan

cookie, jag gillar ditt nästan döva öra:P de är ett rooooligt öra:D

puss

//Linkan

2009-01-21 @ 23:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0