gäsp...






På mitt jobb har dagen till ära ett element sprungit läck för tredje gången på fem dagar. Orsakat av elever.

Jag har med andra ord moppat golv till förbannelse.
Jag frågade  en kollega om det ingick i mina arbetsuppgifter... fick inget svar. Frågade i stället en elev: "Har inte din lektion börjat?"..fick det trevliga svaret att: "det ska du skita i !!" ...där ser man.

På mitt jobb finns människor som lever för sitt jobb..på fullaste allvar. Man går in i sin roll så pass mycket att man tappar fattningen om världen utanför..tragiskt..och patetiskt. Man berättar ivrigt om alla nya "grepp" o "koncept" och har ingen som helst förståelse för att människor i deras omgivning vill åka hem för att laga mat, titta på tv, knulla o allt annat som gör livet trevligt. En kvinnlig kollega till mig har en teori om att det kan ju faktiskt vara så, att de som går in i sin "arbetsroll" mest, är de som knullar minst! En närmre förklaring på det kommer vid annat tillfälle...

 I uppehållsrummet var det hejbaberiba som vanligt och jag snodde en macka med brieost..mums. I uppehållsrummet fick jag lära mig att skoltröjor skapar en jävla massa bekymmer och osämja klasskamrater emellan. Lämnade denna "blomstrande oas" och vandrade vidare mot expeditionen. Där satt jag och väntade ut andra som ska med pendeln. Fan så tråkigt att gå själv till tågen på eftermiddagarna. Hittade en "pendlarkompis" och åkte hem.


Jag kraschade i säng runt fyra och vaknade lagom till Handbollen, Sverige mot Spanien. Efter segern firade jag med en Snickers och en kall öl(?), snusade lite granna o gick o duschade. Annat på jobbet värt att nämna är att jag ska ordna en "vinprovarkväll" nästnästa torsdag tillsammans med LB, kul... Då ska vi fukta våra strupar och bli "rödnästa". Och som vanligt kommer tillgjorda skratt avlösa varandra, där rövslickeriet är en del av tillställningen. Men va fan....det får man ta...ju.


*gäääsp*...



 
nähäpp... Macke trött nu.




så e det...


Kommentarer
Postat av: Honung

En del jobbar för att leva och andra lever för att jobba. Själv lever jag för min ledighet.

2009-01-20 @ 11:19:28
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0