Som man är...




Smashing Pumpkins knullar mina öron och jag funderar på (som Todd i Scrubs) om bögar tänder på sina egna snoppar??


Verkningslösa diskussioner om hur ett visst beteende bör beaktas har gjort min dag en smula tröttsam. Funderade ett kort tag på om jag skulle lägga mig o läsa en bok i kväll.
Efter två, tre celldelningar beslöt jag mig för att inte göra detta då jag helt enkelt inte gillar att läsa böcker.
Min skadade upplevelseförmåga gällande textintryck sträcker sig till Elvis i Metro. Nästan alla mina vänner säger att: En god bok är fantastiskt underhållande.


Jaha.


Antar att jag inte har ro helt enkelt. Visuella intryck som banala humorklipp på youtube ger mer för stunden...en slags snabbinjicering av en daglig dos humorstimulans.
 

Undrar om lesbiska kvinnor tänder på sina egna kön?


I dag har jag också, till mina kvinnliga kollegors stora förtjusning, lärt mig se skillnad på lingonris och blåbärsris..för det är viktigt..tycker de.
Att de sedan passerat 55-sträcket kanske har lite med intresset för ris att göra..vad vet jag. Det jag vet är att de uppskattar kaffe med kaka...! Jomen.


Har också träffat en transvestit i dag. Eller ja...han försöker väl. Han/hon satt på tåget och gjorde stor affär av att prata med en annan kvinna(!) om strumpbyxor. Jag log. I dessa sällsamma ögonblick har jag förvånansvärt stor empati och respekt. För jag är ganska mesig egentligen.


Det är lätt att sitta bakom en skärm och tycka en jävla massa..att sedan konfronteras med det man ogillar kan bli jävligt obehagligt. Jag ogillar mycket... och utgår från att en konsekvens/konfrontation alltid kan lura bakom nästa hörn.


Spontan respekt har jag för:

Gamla människor. Barn. Djur. Intelligenta och Ödmjuka människor. Korkade men ödmjuka människor. Homosexuella.


Sämre spontan respekt har jag för:
Adrenalinpundare. Översittare. Bortskämda människor. Bakåtsträvare. Människor som söker konstant bekräftelse trots att de själva är kapabla till att förändra sin "dåliga" situation (inklusive mig själv). Frireligiösa människor. "Attitydmänniskor" som genom falsk ödmjukhet sätter sina egna intressen före ALLA andras i ALLA situationer. (oftast kvinnor i 20-30 årsåldern med för mycket att leva upp till och med rädsla för att inte passa in...typ parfymförsäljarna på Åhléns).


"Men alla har ju rätt till sin åsikt och få vara sig själva". jaja....va fint.


I morgon ska jag prova vin med mina bästa arbetskompisar....fiffigt. Dålig uppslutning kring detta på jobbet för övrigt...

Nä..nu säger jag som Alfred ( Emil i Lönneberga) sa till Lina. Hörru, jag tror vi tar och skiter i det här.

Just ja..nån som vill hångla?..




så e det...


Kommentarer
Postat av: S

Hmm.. kanske homosexuella är en art i sig(?) men som bisexuell kvinna kan jag svara nej, jag tänder inte på mitt eget "kön". Eller vid närmare eftertanke.. jo det är ju precis vad jag gör.

Om vi däremot pratar könsorgan, då blir mitt svar nej :) hehe..



Förresten, kul att det blev "snoppar" för killar/män och "kön" för tjejer/kvinnor. Präktig någon?



Utifrån dina listor:

Du skulle med andra ord inte känna spontan respekt för någon om du på riktigt förstådd dig på människor rakt igenom.

Men om så vore fallet skulle du garanterat känna stor respekt för alla, oavsett karaktär, intressen, whatever... inte sant?



För övrigt.. trevlig blogg. Kommer nog tillbaka och kommenterar här lite titt som tätt.



Jag vill hångla :) Ring mig.

2009-01-28 @ 21:51:57
Postat av: jag själv

Haha...tack..tror jag :)

Du är varmt välkommen att kommentera här när du vill.

Men..mobilnummer då?

2009-01-28 @ 22:00:02
Postat av: lucia

jag vill hångla;)

2009-01-29 @ 18:01:44
Postat av: Anonym

men...varför är det ingen som ringer då? :)

2009-01-29 @ 22:35:10
Postat av: Suss

Söt... du behöver mer än hångla haha. Vadå vinprovning?? Trodde det var tipskväll du skulle på...

Puss

för övrig så mår jag rätt bra nu och jag tänder inte på mitt eget kön heller oavsett om jag är hetro eller bi.. jag tänder på personen... hmmm du vet bättre ju typ.. :)

2009-01-30 @ 21:21:03
Postat av: Honung

Hångla? Anytime!!!

2009-01-31 @ 09:30:03
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0