Återvinning och Onani.....

Varje misslyckande bör ses som ett steg mot förbättring i kommande skede.....

Tänk på det du Svenssonjävel!

Kan inte släppa Påven o hans fuckade uttalande. Kan inte heller släppa hur patetiskt människor uppför sig i närvaro av överordnad.... shape up, shut up and fuck you... assface...


Appropå spontan ödmjukhet.

I dag när jag gick hem såg jag en liten kille runt 10 år vid övergångsstället vid Märsta station. Han hade en stor jävla pappkasse med miljoner papper i.
Självklart hade kassen släppt  botten och alla papper åkt ut. Den lille killen försökte förtvivlat få  ihop alla blad o papper utan märkbart resultat.
Jag stannade och frågade om han ville ha hjälp.

"Jaaaa tack", svarade han med gråten i halsen.

I samma ögonblick kom den där känslan över mig igen...ni vet...känslan av "bry-sig-om-och-visa-empati-utan-egen-vinning-känslan"....
Jag sa till honom att ta de papper han lyckats få upp o springa till återvinningen tvärs över gatan. Han kilade i väg o jag böjde mig för att ta upp resterande skit.... mycket va det...

När jag kom över till andra sidan, kom han springande och blev förvånad över att se mig bära allt det andra. Vi hjälptes åt att slänga allt och han tackade så vänligt.

När jag gick svämmade jag över av vällust. En god gärning ..helt enkelt...

På tåget funderade jag på den stackars killen och då slår det mig.............................

Min känsla av välbehag över att ha hjälpt killen borde inte fått så stort utrymme!
Jag menar..klart man ska känna sig nöjd med att hjälpa en annan människa. Men att hjälpa någon i en sådan utstuderat jobbig situation, borde vara en självklarhet.


för fan...


Vi dunkar varandra i ryggen för skitsaker...hela tiden. Som om våra egna problem är de enda i heeeeeela världen.
Vi ger oss själva små "miniorgasmer" när vi åstadkommit saker som borde vara självklarheter. Vilka dessa självklarheter är tänker jag definitivt inte återge här.
Vet du inte vilka de är, kan jag hänvisa till en hemsida som heter www.hejlobotomi.com o delta i tävlingen om ett års gratis medlemskap.

I morgon ska jag dricka ett glas vin med spretande lillfinger och viska obscena saker i örat på HW.... typ..."balle", "muttilutt", "vårtgård" o annat....
Efter det ska jag ta en bärs o förklara för mina närmsta o bästa kollegor att: "Kvinnor....de e allt lite märkliga".
Att de flesta av mina närmsta o bästa kollegor faktiskt ÄR kvinnor gör bara saken ännu mer spännande. 

För övrigt anser jag att det bör finnas fler kvinnliga chefer i vårt samhälle... ( Nej, inte SEB:s Annika Falkengren) ...så där, då fick jag det sagt.
In your face SvenssonKarlssonwhatever.

Onani e en annan trevlig sak som dryftats i veckan..mellan kompisar. Vi (kompisar) tror, högst generellt, att män onanerar i större utsträckning än vad kvinnor gör. Varför har vi såklart också spekulerat i.
En orsak torde vara "skämsfaktorn". Att män har en mindre sådan...typ.
Vi vet ju inte....men vi anar att det kan vara en av sanningarna. Oavsett så är vi rörande överrens om att "pillipill" är något inbyggt och således helt undantaget alla andra "konstiga" vanor. Med andra ord fullständigt naturligt och faktiskt till och med hälsosamt...?
Även för kvinnor alltså.





så e det...

  

Kommentarer
Postat av: anna

duktig liten :)

2009-03-19 @ 22:40:27
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0