Här vare korv....



Naaaj.... e ganska oinspirerad. Mest p.g.a trötthet.
Helgens korvsäljande resulterade i ömma ben o ryggslut. Trodde my butt skulle ge vika och trilla av i söndagskväll...

Medelåldern på besökarna (Antik o kuriosamässa) låg runt 65. Då kan ni ju också förstå resultatet av mina tappra försök till leenden och säljteknik. "Var så god o smaka på äkta genuint hällbröd från Härjedalen".... i tre dagar. Jag har aldrig varit så trevlig så länge i en följd.... Det gick så långt, att jag upptäckte mig själv vara tålmodig mot de lönnfeta dryga spärrvakterna i Rotebro!?!

Sinnesslött har jag följt elever i dag och åter förpassat mitt beniga arsle till ishallen i Märsta. Där satt jag o spelade golfspel på mobilen tills det var dags att åka hem. På tåget hem fattade jag ett fantastiskt snabbt beslut och köpte mig en 200grams hamburgare på grillen. Gott....

I dag har jag också visat öppet missnöje mot elever som trots regler fortsätter kasta snöbollar inomhus. Jag använde ett vokabulär de inte riktigt förstod. För att förtydliga mig gick jag o hämtade en ordbok till ynglingarna och bad dem slå upp ordet "inte".
När de väl tagit detta till sig är det en kille som vill försvara sitt tilltag och säger: "Du..jag har ett ord till dig också!"
Han slår upp ordboken och pekar på.... "adhd".

Jag skrattade och svarade att vi skulle göra upp i äppelparken efter skoltid..runt 15.00. Han, killen, gick i väg och avslutade med: "..klockan 15 o glöm inte ordboken".

Nääää...jag gillar ungarna. Trots all skit de håller på med finns där ändå mycket humor o glädje. Faktum är, att hade det inte varit för eleverna på skolan vet jag inte om jag hade orkat fortsätta jobba där så länge.


BOMB 1.
Darin var bäst i helgen...suck...ja, jag erkänner.
BOMB 2.
Jag sökte upp Darins version av "se på mig" 15 minuter efter sändningen var slut.
BOMB 3.
Jag har nynnat på "se på mig" i tre dagar.
BOMB 4.
Jag skulle också vilja ställa upp i melodifestivalen, med låten "Closer" av "Nine Inch Nails"...mest för att sparka pungen av etablissemanget.
BOMB 5.
Jag får fysiska besvär av att Måns Zelmerlöv är favorittippad att vinna melodifestivalen.

Macke trött nu.

"Closer" med "Nine Inch Nails".






så e det...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha.. klockren kommentar från både dig och eleven... :) jag håller med dig att det är för elevernas skull man väljer att arbeta i skolan...(hmm nu jobbar jag ju ifs inte i skolan för tillfälligt, hur ska man tolka det?!)



Tänk på mig, jag ska stå på kista mässan i helgen igen!!!.... Korv, någon???!?!



föresten så åkte jag på nackspärr utav den där knäckningen, tack för den säger jag till mr. långhårig! (inte du alltså) :)



ciao // LK

2009-03-05 @ 21:58:42
Postat av: jag själv

Ja du...den killen e lite speciell...mr långhårig alltså.

Vem vet, han kanske dyker upp igen i helgen :)

Hahaha..korv någon?..inte?...nähä, skit i det då.

Kram på dig.

2009-03-05 @ 22:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0