Hoppsan.....




Jag är fast och fullt övertygad om att kvinnor i större utsträckning lämnar sina förhållanden mer än vad männen gör.

Om det sedan visar sig att hon viftar med bävern i någon annan mans ansikte, låter jag vara osagt. Dock kvarstår det faktum, att SAMTLIGA mina manliga vänner nångång blivit dumpade av sin partner där hon, faktiskt, varit otrogen...

slump?

 I don´t think so kelly...

Oavsett orsak, finner jag det en smula (o)lustigt att det är så vanligt förekommande.

Att grabbar viftar med fulkuken e inget nytt...snarare ett faktum baserat på historier i "mitt livs novell" och andra skittidningar.
Men paradoxen ger ju då följande fråga: "Hur kommer det sig att det är så mycket vanligare att läsa/höra om en stackars flicka som blivit lämnad och bedragen av sin man än tvärtom?"

Snack om det "starka/veka könet" betackar jag mig för. Jag skiter fullständigt i om du har en miljon åsikter där "mannen minsann e minst lika elak etc"..... gääääsp.....

I ganska tidig ålder lärde jag mig att kvinnor (generellt) har en förmåga att dupera och lamslå mannen i alla former av relationer.

Hur?

Genom noggrant uträknande av mannens mest svaga punkter. Kvinnan är inte sen att använda sig av dessa om "situationen kräver det".
Att det skulle ha o göra med att mannen är fysiskt starkare och kvinnan därför använder sin list som kompensation tror jag inte ett skit på.


Exempel: Jag var 16 år och otroligt kär i en tjej. Vi blev tillsammans och allt gick som smort. Efter två månader fick jag ett samtal där hon berättar att hon gör slut. Jag undrar varför och hon svarar att det är pga av att jag skulle ha "snackat med en annan tjej på rasten i skolan", en tjej som var småförälskad i mig och som hon för övrigt avskydde.
Jag blev så klart ledsen och anklagade mig själv för detta dråpliga. En vecka senare ser jag henne med en annan kille...hand i hand. Hon hade, fick jag veta, använt sig av ovanstående ursäkt när det visat sig att HON hånglat med en annan kille under tiden vi var tillsammans...och blivit kär i honom...? Om hon var feg?
Inte särskilt. När de gick förbi viskade hon i hans öra och de båda skrattade.... cunt.

Nå, jag var "bara" 16 år...men samma upplevelse har skett ytterligare tre ggr...dock i annan skepnad.


Jahaja...


KAN det vara så att kvinnan föds med en större förmåga till "konsekvensanalys" och därmed tar sina beslut om förändring fortare än mannen?

Om det nu är så att du tar illa vid dig av texten, kan du prova med att först rannsaka dig själv..för varför skulle du annars ta illa vid dig?


För övrigt bidrar ovanstående "spya" till min och mina vänners något aviga inställning till förtroende och tillit. Jag är absolut skadad....men inte omöjlig.




så e det...


Kommentarer
Postat av: S

Har du någon kvinnlig bekantskapskrets? Svar ja? Har någon i denna blivit utsatt för otrohet i ett förhållande med en manlig partner? Högst sannolikt att det är så, inte sant?



Alternativen är som följer:

1. Du har möjligtvis fler manliga vänner än kvinnliga.

2. Du identifierar dig lättare med dina manliga vänner (som blivit dumpade, precis som du).

3. Du råkar helt enkelt ha en umgängeskrets där fler av männen har blivit utsatta för otrohet än kvinnorna. Skyll på slumpen.



Har du möjligtvis några homosexuella vänner? Både män och kvinnor. Skulle vara intressant att se hur fördelningen ser ut där bland de "otrohetsdrabbade".



Ett tips:

Överväg att hålla utkik efter en annan typ av människor än de kvinnor som du tidigare har attraherats av. Nu snackar vi självklart både fysiska attribut och personlighet. Om DU ofta blir utsatt för otrohet är det DITT problem att göra något åt. Du kanske är en relations-masochist och dras till kvinnor som förr eller senare kommer att lämna dig (din typ av person) eller som du "lämnar" känslomässigt långt innan otroheten har ägt rum.



Självrannsakan låter som en bra idé... för oss alla.

2009-03-10 @ 10:11:39
Postat av: jag själv

Intressent...Nu börjar det bli riktigt intressent.



I min kvinnliga bekantskapskrets råder det inga tvivel om att det även där är kvinnorna som i störst utsträckning lämnar männen. Har under dagen kontaktat åtta st.(via sms) för närmre kontroll. Av de åtta hade samtliga på ett eller annat sätt förklaringen till att deras "uppbryt" berodde på att de varit otrogna,(inte nödvändigtvis sex genom samlag). Av de åtta hade bara (?) tre st. själva varit med om att deras partner varit otrogna och därmed grusat relationen.



Nu handlade det inte bara om "otrohet" kära "S". Kärnfrågan var och är, i fall kvinnor lämnar män i större utsträckning än tvärtom... och i så fall varför.



Ang homosexuella. Det vore mycket spännande o höra hur det ligger till där..faktiskt.

För övrigt är din kommentar bra och ger lite "schwung" i ämnet.



Appropå "självrannsakan", det är något jag praktiserar varje dag..både medvetet och omedvetet.

2009-03-10 @ 12:41:14
Postat av: Suss

Börjar kännas som en rätt tjatig melodi.. Och på ngt sätt känns dom som att du alltid vill framställa kvinnan in sämre dager än mannen.. Vi får alla våra sparkar och slag men vi reser oss och går vidare. Att bära sin bitterhet över det kvinnliga könet känns rätt osexigt :). Och ja jag har både bedragit och blivit bedragen. Men det märkliga i det hela är att en kvinna som bedrar en man är en mycket sämre människa och då får hon kallas både det ena och det andra.När en kvinna bedrar en man så beror det ofta på att hon är i ett dåligt förhållande. Medans mannen kan skylla på allt från att den egna partnern inte vill ha sex så ofta som han till att han var så full att han inte visste vad han gjorde eller så var han helt enkelt uttråkad!

Byt ämne Marcus!



/Susanne

2009-03-11 @ 08:32:27
Postat av: Suss

Ett litet tillägg till dina första rader... Ja kvinnan lämnar för hon är inte lika bekväm som mannen att hon väljer att stanna i ett kasst förhållande!Mannen räknar iskallt med att inte bli påkommen och hoppas därför på att både äta kakan och ha den kvar. En älskarinna utan krav är ju så mkt roligare MEN hon kommer ju inte stryka dina skjortor eller snyta dina ungar, så bäst är att ha frugan kvar! Vill du så kan jag ringa runt till mina manliga bekanta och få det bekräftat!!!

Och nej jag är inte bitter (till skillnad från..) utan jag har lärt mig att leva med att det är skillnad på otrohet när det kommer till män och kvinnor..

Häpp!

2009-03-11 @ 09:23:50
Postat av: YoYo

"KAN det vara så att kvinnan föds med en större förmåga till "konsekvensanalys" och därmed tar sina beslut om förändring fortare än mannen?"



Japp, så e det!



2009-03-11 @ 17:19:42
Postat av: Anna

Vet inte om det finns andra rätt och fel i den här frågan annat än att man bör avsluta en sak innan man påbörjar en annan. Otrohet är fult och fel oavsett vem som genomför den och i vilken omfattning. Så länge man själv är ärlig och rak så kan man bara förlita sig på att den man anförtror sig åt är likadan. Vi finns. Det vet jag.



//A

2009-03-11 @ 20:57:06
URL: http://earthkeepsonmoving.blogspot.com
Postat av: Smile

Hmm sa att jag skulle kommentera .. kanske inte har tänkt färdigt men ... och reflektionerna blir lite röriga .. men va fan.. här kommer de..



- Varför anta att alla separationer/skilsmässor oftast handlar om otrohet och byte av partner??



- Jag tror att det är så här att kvinnor är mer benägna att ta obekväma beslut än männen därav är de bättre på att avsluta dåliga förhållande/äktenskap.



Har en annan vinkling till varför de lämnar..

De upptäcker olikheter till slut som man inte kan leva med... Förändringarna sker genom att leva med en annan person, att skapa liv förändrar en, att vara förälder förändrar en, utvecklas och befordras på jobbet förändrar en, varje möte med nya personer under åren förändrar en. Så att tro att man är samma person som vid första mötena efter alla förändringar är minimal.



Fast bekvämast är väl att tro att det oftast handlar om otrohet/byte av partner istället för ren och skärt behov av ny energi..



Ha det gott..

2009-04-05 @ 01:34:53
Postat av: victor

Hej, Skulle du vilja leva länge?

Åldrandet dödar och torterar massor med gamla människor i dagens samhälle + kraschar vår samhällsekonomi, Men åldrandet kan faktiskt besegras!

Min blogg handlar om åldrandeproblemet, jag tycker att vi ska engagera oss mer i forskning kring åldrandet så att vi kan få bukt med den silvergrå massförintelsen och skapa en ändlös sommar av ungdomlig vitalitet.

Så kolla in min blogg och engagera dig i kampen mot åldrandet.

http://victorbjoerk.blogg.se

/Victor

2009-04-05 @ 01:39:45
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0