mjukt och så...



"Men varför har du inte skrivit på så länge?"

Ingen lust.


Samtal på Rotebro Grill.

N: Elle hor mackan, tänka dig, vinna 100 miljåna. Shit man kunna leva gott eehi!
Jag: Ja absolut, hade ju underlättat en del..typ.
N: Köpa vässta Märsan eei!
Jag: Eller BMW
N: Jao...men eh.
Jag: Vad?
N: Jaa....då jag nog får skriva bingolotto på hella skkiten!
Jag: Varför det?
N: Annars de tro det är knarkbil.
Jag:?
N: Ja..va fan makkan, jag är inte svensk va. Om jag kör såddan bil, jävla hur folk tittar på mig konstigt va.

N har rätt.
Tyvärr.

Reflektioner i veckan:
1.
Folk som är pedagoger under dagtid blir vanliga fulla människor kvällstid. Man pratar vitt o brett om erfarenheter och utlämnar ganska stora delar av sig själv.
Dagen efter i korridorer möts man av lågmälda huvudnickningar, väl medveten om folks egentliga tycke...som man avslöjat kvällen innan.
Det finns nog ingen yrkesgrupp som har sådan enorm skådespelartalang som pedagoger...

2.
Jag upptäckte till min fasa tillika glädje att jag fyller år nästa torsdag.
38 år.
Samma kväll ska vi fira av en gammal kollega inne i stan, hon har gått i pension, vilket kommer överskugga det faktum att det är min födelsedag.
Hoppas på att bli bjuden på en bärs iaf.

3.
Pendeltågen har börjat gå i tid.
Ja, det är sant!
Detta gör ju att mitt gnällande blir reducerat under morgnarna. Och ja, jag vill gnälla på morgnarna. Nu måste jag alltså hitta andra triviala saker att kräkas på/över.
Jättejobbigt.

4.
Möte i korridor med kvinnlig elev under onsdagen.

Elev: Marcus Marcus, jag är intllegient..intleggnient...intelligent... japp!
Jag: jasså, hur menar du då, har du gjort något test eller?
Elev: Njaej...men jag vet hur öron fungerar. Det fattade jag direeeekt på Biologin.
Jag: Jaha...? Ja det var ju bra.
Elev (stolt). O så vet jag att pungen blir som ett russin när det är kallt!!
Jag: ? ok...va bra..?
Elev: Aah, men nu måste jag på lektion...tjarå.
Jag: ...hej..?

5.
Jag tror faktiskt, på fullaste allvar, att jag skulle kunna sitta i Idoljuryn och briljera. Laila Bagge har en standardfras som hon använder på 2 olika sätt: Du levererar. Eller: Du levererar inte.
Thats it.
Att sedan hela svenska folket är förståndshandikappade i frågor gällande musik, det visste vi sedan föregående års utröstningar.
Dessutom, jag har sagt det innan och jag säger det igen: Ta i från ungdjävlarna deras mobiltelefoner på fredagkvällarna så kanske..kanske..vi kan få fram en riktigt bra artist detta året.

6.
Jag gillare inte Roger Pontares musik....alls.


O nu ska jag svulla i mig Ahlgrens reservdäck.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Tobbix

Bra inlägg :D



Svar på din kommentar på min blogg:

Tack för att du ger mig fler unika besöksgrejer :D

Jag heter Karin Aspers på facebook och i verkligheten :p

2009-10-04 @ 19:01:04
URL: http://tobbix.blogg.se/
Postat av: Anna

:) det är väll bra att ha mindre att gnälla över?



Btw, den där eleven påminner mig om.. mig (för fyra år sen) haha illa. Jag saknar dig!

2009-10-05 @ 02:09:24
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: Jag själv

Hahaha...ja lite Anna :)

Saknar dig med :)

kramen

2009-10-05 @ 13:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0