förortsIdol...




Så sitter man här, med ett glas apelsinjuice och en polarmacka. Idol har börjat och slutat o jag är lika förvånad som alltid.
Jag vet inte vad det är men jag trooor att majoriteten av svenska folket röstar efter hur Idoldeltagarna SER ut och inte utefter hur det faktiskt LÅTER!
I alla fall fjortisar med på tok för mycket pengar på kontantkortet.

Rabih..den lille tjocke smilfinken från förorten sjunger (som jag nämnt på facebook tidigare) som om han har svårt att andas. När han tar i ser han ut som Sylvester Stallone och låter ena mungipan åka ner till hakan. Han smilar upp i ett leende så tillgjort att jag kräks.
O vad ser man...o hör man...? Jo, på facebook och andra satans communitys att han är, håll i er nu, söt....???

Exakt vad är det som är sött?

Han sjunger inte bra och saknar, tror jag, testiklar.

Kvällens sång från denna Idoldeltagare var så dålig att mina trumhinnor snurrade i otakt, jag fick illamåendekänslor och var tvungen att fokusera på morgondagens matköp för att inte gå bärsärk. Efter omröstningen står det då klart, att han inte ens hänger löst...?????

Eddie och Erika gjorde det, inte helt otippat iof.

I morgon är det "Körslaget".
Då ska vi stå ut med en fet norrlänning i klänning.... som sjunger om troll och annat knytt. Att han ens visas upp i svensk television är för mig en gåta.
Likaså Amy Diamond...tjejen som aldrig kommer i puberteten. Säger som min bäste vän, jag e fan lite rädd för dem som är med i sådana program.
Lite läskigt..som en sekt typ.
Den ENORMA intensitet de har när de framför saker, kan inte vara naturlig...om man inte smaskat amfetamin.

Men som vanligt är vi rövknullade av media...så långt upp i arslet att man retar gomspenen och får kräkreflexer.
TV4 är Sveriges absolut sämsta tvkanal.
I dag kollade jag...Idol startade 20.01 och första reklampausen kom 20.11. Reklamen varade i 8 (ÅTTA) minuter!!
Vad gör vi?
Vi sitter kvar...pillar på fjärrkontrollen och bara accepterar.
Hade man haft lite mer stake hade man bytt kanal o aldrig mer kollat på skiten.

SVT då?
Jodå, de bidrar också till smaklös tv-underhållning. De har istället kommit på att dansband det är grejer det!
Livesändningarna präglas av tragikomiska människor som dansar(!?) när de olika banden uppträder. Fullständigt ogenerat låter de sig filmas oavsett om de KAN dansa eller inte.
I juryn sitter en kvinna som bryter på svengelska.
För det har man bestämt.
I varje familjeprogram med självaktning måste man ha en jurymedlem som pratar svengelska. Blir liksom mer trovärdigt och internationellt då....!?

Fakk jou.

O vad gör jag?

Tja...jag sitter där. Vecka efter vecka.

Nu ska jag zappa en stund till, kanske hittar jag något med lite mer värdig underhållning. Kanske man skulle starta en egen tv-kanal?




så e det...

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha.



Rabih var faktiskt inte sååå dålig i början, men nu går det utförs med honom... Jag kollade inte när han sjöng (men man hörde ju...), utan gick på toa istället.



Och så tyckte jag att reklamen började efter nio minuter...?

2009-10-31 @ 12:40:20
URL: http://tobbix.blogg.se/
Postat av: jag själv

Precis..man kan kissa istället för att lyssna på honom. Säger ganska mycket hahahaha.

Men jag tror det gick 8 minuter och 35 sek...typ.

:)

2009-10-31 @ 13:57:39
Postat av: P

Vi har bytt taktik hemma, Monopol..... funkar bättre som fredagsmys än TV:n

2009-10-31 @ 15:43:47
Postat av: Don Tuttinutti

.....ja macke det krävs en hel del stake för att byta kanal..LOL....sluta och kolla på skiten då, fattar inte hur du orkar lägga din energi på detta då jag uppfattar dig som lite lätt besatt av idol, som förövrigt är ett fjortisprogram. Lägg istället din energi på annat Gosse!!

2009-11-01 @ 18:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0