Magsaker.....



Ni vet...de där stunderna då man inte längre kan hålla sig. Bajset ska bara ut. Man har hållt sig så länge att "valpnosen" tittar fram.
Nämen Maaarcus.....skriva om BAJS i en blogg!??

Ja..va fan..alla bajsar.


Augusti 1983. Klockan 18.30. Hässlegården, Karlskrona.


Jag hade tidigare under dagen bestämt mig för att tillsammans med en kompis palla frukt hos griniga gamla gubbar o kärringar i det pittoreska bostadsområde vi växte upp i. I denna frodiga miljö bland miljonvillor och radhusliknande boningar fanns en makalös samling olika fruktträd. Att palla frukt hade blivit en naturlig del av vår vardag och inte sällan fick man springa så synthtofsen i nacken fladdrade i vinden.

Just denna kväll hade vi bestämt oss för familjen X trädgård. De hade nämligen nypoppade finfina plommon...mums.
Tidigare under dagen hade jag ätit ärtsoppa och var av naturliga skäl lite kluttig i pruppen. Detta fick inte hindra kvällens uppdrag.
Vi tog våra monarkcyklar och pinnade i väg. Hos familjen X var det till vår förtjusning ingen hemma och vi käkade plommon allt vad vi orkade. Efter sisådär en halvtimme kom min kompis på att familjen Z OCKSÅ hade god frukt i sin trädgård. Problemet var bara att familjens överhuvud var en gammal militär med satans dåligt humör.

Detta visste vi om, men deras krusbär och rabarber räckte för att trotsa ett kok stryk över arslet.
Väl där ser vi att bilen står på uppfarten, största möjliga försiktighet krävdes alltså. Vi smög sakta upp mot baksidan och kände oss som ninjor. Man hade ju sett en o annan ninjafilm så man var ju så att säga fullfjädrad i konsten att smyga och så....kanske....
Vad vi inte visste var att familjen Z införskaffat en hund, en liten terrier...vit. Hunden kom springande ur huset och våra taniga ben sprang för livet. Mitt i denna rusning händer det som inte får hända...valpnosen!!

Jag har aldrig förr eller efter varit så akut bajsnödig.

En vinbärsbuske och två staket senare tvingas jag stanna och kasta mig in i en buske vid en busshållplats.
Min kompis drog...
Mitt i bajsandet hör jag bakom mig: " Din förbannade jävla unge..kom hit"
det var familjen Z:s pappa militären. Utan diskussion tog han tag i min tröja och lyfte mig rätt upp. Jag dinglade i luften och han säger: " Men va i helvete gör du!!?"

Han såg träcket på marken och skakade mig som trasa....

Utan ett enda ord släpade han mig tillbaka till huset vilket gjorde att jag helt enkelt inte fick eller kunde ta på mig brallorna. Med bajs mellan skinkorna och vinbär i ansiktet fick jag till slut stå upprätt själv. Jag knäppte byxorna och fick en av Hässlegårdens förmodligen största utskällningar. Inte nog med att jag hade skit i röven och i byxorna, dessutom tvingades jag gå IN till famljen och be om ursäkt samt vänta tills han hade ringt hem till mig. Mitt i detta kommer hans 15 åriga dotter ner för trappen och tittar förvånat på oss, SAMTIDIGT som hunden frenetiskt stod och sniffade mig i baken.....!

Jag trodde att detta, det var så långt man sjunka i skam. 
ICKE.
Mitt i gröten bland familjemedlemmar bestående av mamma Z, lillebror Z och storasyster Z stod militären Z och pratade fortfarande i telefon med hemmet. Som i en dröm med tokiga inslag hör jag till min fasa hur han plötsligt utbrister: "Ja, och så har han skitit ner sig också!"


Palla frukt blev aldrig mer riktigt lika roligt. Jag gjorde några tappra försök men minnet av förnedringen blev till slut för mycket.
Straffet?
Jag tvingades gå ut och gå med deras hund en hel vecka efter skolan. Samt ta upp det hunden kluttade ut vid dessa promenader.
Förmodligen var den största lärdomen att en liten hund kan bajsa enormt mycket.....jättemycket!




så e det...

Kommentarer
Postat av: Keef

Först plintfadäsen, sen detta...Uj!

2009-10-14 @ 17:40:41
Postat av: Tobbix

Nämen Maaarcus.....skriva om BAJS i en blogg!??



Såg kommentaren på min blogg för några dagar sedan, haha. Lite besatt av Scrat?

2009-10-14 @ 20:28:41
URL: http://tobbix.blogg.se/
Postat av: Karin

Såg nu att mitt namn mystiskt hade ändrats till Tobbix där uppe på Postat av. Men det är Karin i alla fall.

2009-10-14 @ 20:29:31
URL: http://tobbix.blogg.se/
Postat av: jag själv

Fast Karin...håll med om att det kortet är väääldigt likt Scrat :)

Och ja, Scrat är behållningen i Ice Age-filmerna.

2009-10-14 @ 22:07:03
Postat av: TA

Tror aldrig att jag blivit så inspirerad till att gå och skita efter att ha läst ett blogginlägg. Grymt skrivet!

2009-10-15 @ 13:44:26
Postat av: emmabajs&cladiabajs

men macke snackar om bajs?

bajsade du mycket efter kakan eller??;)

2009-10-16 @ 14:33:48
Postat av: MO

Måste varit en gigantisk terrier om han nosade dig i röven =)

2009-10-18 @ 05:42:15
Postat av: jag själv

MO, nej han/hon var inte stor...men de står på bakbenen ganska bra ;) Dessutom så var jag själv inte särdeles lång när jag var 12 år.

2009-10-18 @ 17:21:36
Postat av: anki

hahaha du e rolig du marcus!

2009-10-20 @ 23:37:36
URL: http://ankiblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0