Ooo där kom den ja...









"Kvinnor är mer otrogna än någonsin och framför allt - de är mycket bättre på att ljuga om det än män, skriver Daily mail. Risken att åka fast för otrohet är dessutom lägre för kvinnor än för män. - Den största skillnaden är att kvinnor är mycket bättre på att hemlighålla sina otrohetsaffärer, säger David Holmes, den psykolog vid Machester metropolitan-universitetet som gjort studien, till Daily mail."




...inte för att jag vill "gnugga" in det, men jag har nämnt det tidigare i bloggen. Nu verkar det som min teori faktiskt stämde.
Någorlunda.

I dagens Metro fanns artikeln ovan som "vattnade my garden of issues".
Kvinnor är mer otrogna än någonsin!
Och...ljuger bättre om det!

Under mitt glada 80 tal, när jag upptäckte tuttar och annat lovely, fick jag också ta del av en mystisk men ack så viktig lärdom: "män är otrogna, kvinnor offer".

Jättekonstigt.

Denna lärdom har nu ställts på sin spets och med mina antaganden torde det vara så att tiden hunnit ikapp vårt samhälle där gränser mellan manligt och kvinnligt suddas ut alltmer.
I tidningar och i TV under 80-talet fick man alltid se kvinnor i roller som utlämnade och sårade individer, där männen framstod som snuskiga perversa svin som utnyttjade allt med två hål och bröst...
I skolan var det likadant, där stod det ganska tidigt klart att tjejerna var de som det var mest synd om i trasiga relationer. Förmodligen mest för att killarna helt enkelt inte VÅGADE visa hur de egentligen kände efter att ha blivit dumpade. Tjejerna grät öppet och killar var svin..helt enkelt.

Många grr funderade jag på hur det kom sig att jag var den som vart mest ledsen efter varje förhållande..?
I alla fall trodde jag det då.

På 90-talet hände det något. Jag och SAMTLIGA av mina vänner blev dumpade..riktigt riktigt illa. Jag säger INTE att det inte hade med oss själva att göra, för vi var så klart del av den brustna relationen. Men det var inte vi som dumpade och var otrogna!!
Under 2000 talets första hälft fick denna teori luft under vingarna då jag själv och tre av mina närmsta vänner råkade ut för samma form av sågning: Otrohet..SEDAN dumpning! Förvisso otrohet under olika former..men ändå. Dessutom så framstod jag och mina vänner som skurkarna..? De, kvinnorna, använde samma retorik mot oss alla: Vi var roten till deras beteende och vi skulle således ses som orsaken till att de faktiskt var otrogna..mer eller mindre".......???

Om vi blev cyniska och misstänksamma...?
Gissa.

Vi har olika maktmedel, och jag gissar att kvinnors list bidrar till beslut om otrohet medans männen (vissa) i stället använder sig av våld som maktmedel.
Och på något märkligt sätt tror jag faktiskt att kvinnor är mer utstuderat elaka än män, faktiskt.
Titta  bara i skolan!
I skolan finns inga kungar, det finns däremot drottningar.
Drottningen i skolan bestämmer hur drönarna ska uppträda och göra..allt för att behaga henne och få hennes gillande.
Killarnas beteenden är till största del ett agerande för att få drottningens och hennes jungfruars uppmärksamhet.
Om drottningen på något sätt är hotad i sin maktposition gör hon allt för att återfå kontrollen, i skolan innebär det utstuderade sätt att sänka "utmanaren" med skitsnack och elakheter...i massor!!
Killarna o sin sida...ja, det smäller, helt enkelt. Sedan är det bra.

Är jag orättvis..elak...eller rent av en mansgris...?
Tja...med dagens utsuddade gränser är det väl som så att det är männens tur att få vara utlämnade och  lite "synd om".
A new world order so to speak.




så e det...









 




Kommentarer
Postat av: Suss

Åhhh sitter du och gnuggar händerna i förtjusning nu... :).

Det har väl aldrig varit någons tur att vara ett "offer", tycker det har låtit på dig som du varit ett och talat om det för många. Inte minst här i din blogg eller har jag fel??

Tycker inte alls att kvinnor är mer elaka.. däremot så står vi för vår otrohet,oftas.Medans män många gånger bara råkade "slinka" in med den ofta i samband med alkohol eller påtryck från vänner..

Sen tror jag orsaken till otrohet är olika, kvinnor är nog många gånger trötta på det förhållande dom är i så det blir en språngbräda ut. Män, söker spänning eller så är dom bara kåta (fulla) för stunden och vill ha utlopp för det. Jag har fått min beskärda del av förklaringar allt till från att det ska aldrig hända igen jag var full till att du har inte haft sex med mig på en vecka eller jag har så jobbigt på jobbet just nu och behövde avreagera mig.. osv...

Så nej kvinnor är inte mer elaka än män..all otrohet är elak och rätt ful när man tittar noga, oavsett kön!



/Suss



2009-09-08 @ 15:23:16
Postat av: jag själv

Som du själv skriver, citat: "Sen tror jag orsaken till otrohet är olika, kvinnor är nog många gånger trötta på det förhållande dom är i så det blir en språngbräda ut." slut citat.

Exakt Suss, det är precis just detta jag och många andra män reagerar över. Att använda sig av otrohet som ett hållbart (?) argument för att ta sig ur en relation. Borde väl finnas andra och bättre sätt än det?

Eller?

Ang. "offer". Jag förutsätter att du läste in cynismen korrekt :) I vilket fall så har ju faktiskt media ofta i film/tidningar/böcker etc. utmålat kvinnor som sk. "offer". Inte sant?

Att "stå för sin otrohet" btw, gör den inte MER ok.

2009-09-08 @ 18:57:31
Postat av: Suss

Självklart gör det inte otroheten mer ok. Men män hittar oftare än kvinnor små märkliga ursäkter för orsaken till sin otrohet. Och nej det är inte ett ok sätt att ta sig ur en relation enbart en förklaring. Och jag tror i regel att män inte på ngt sätt vill ur en relation utan helt enkelt bara råkade och därför följs det ofta av en mängd ursäkter. Sen tror jag inte att det bara är män som undrar över varför kvinnor använder otrohet för att ta sig ur ett förhållande. Det finns kvinnor som reagerar lika starkt som män på den ursäkten, det vet jag av egen erfarenhet.

Frågan som även är intressant att ställa sig är om vi är ämnade att leva ett helt liv med enbart en partner, oavsett kön..??



/S

2009-09-09 @ 09:21:34
Postat av: jag själv

Hmm...Intressent.

Frågan är väl isf istället: Ska vi leva med en person hela livet och "bara" ha sex med den personen...? Kärlek och sex går ju faktiskt att skilja på. Det finns ju de som klarar att älska samma människa hela livet, men ha sex med andra och att det faktiskt är ok för de båda! Nu är väl iof inte dessa personer överrepresenterade, men de finns helt klart.

Själv vet jag inte om jag skulle "orka" ha ett förhållande där min partner har sex med andra TROTS att det är mig hon älskar.

Som sagt, intressent.

2009-09-09 @ 09:32:26
Postat av: Suss

Sådans förhållanden finns men dom håller inte i längden..Kärlek ska inte behövas testas så pga att man inte kan/vill vara trogen.



BTW jobbar du inte idag??

2009-09-09 @ 10:41:18
Postat av: jag själv

Visst jobbar jag :)

Men har lite andrum mellan lektionerna... pust.

O jag tror faktiskt det finns de som klarar den typen av förhållande. Under förutsättning att båda spelar i "samma lag" så att säga.

2009-09-09 @ 11:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0