suckisucki



I dag hade jag ett sällsamt möte med två män som mötte pendlare i tunneln mot pendeltåget. De hade en en lika sällsam uppgift. De ville dela ut flygblad/reklam blahiblaha.
De var/är moderater.

Fine.

Jag sa: Ehh..är inte så intresserad faktiskt. Den ena killen svarade då: jasså..jaha..så du bryr dig inte alltså?

?

Den jävla hönsröven försökte plocka poäng genom att spela märkvärdig och dryg. Vad han inte visste var: Fel kille, fel morgon.

Jag stannade upp och frågade vad han menade. Han svarade: Ja..alltså du verkar inte bry dig hur det ska gå för Sverige i framtiden..eller?
Jag: Att jag inte är intresserad av din information betyder ju inte att jag inte bryr mig om hur det ska gå för Sverige i framtiden...eller?
Han: Jo..om du väljer att inte läsa det jag har så gör du det...


?

Denna lilla lustiga herre hade en måndagmorgon utmanat mig på en verbal duell.
MEN, jag samlade mig och visste att en diskussion bara skulle leda till missade tåg och en förmodad anmälan om våld mot en fjäskande valarbetare...

Huuuuuuuuur som helst... Andra uppmärksammade saker den gångna veckan är hur märklig dresscode man har i Märsta och Upplands Väsby. Många många killar...inte alla.. har följande: "liten-tuppkamsfrisyr-anno-2001." Till detta bär man gärna en urtvättad hoodtröja med tribalmönster alternativt en Jack&jones tröja som 85% av de med samma frisyr bär. Doftmarkeringar sker genom spännande och "nya" alster som "Davidoff" eller t.ex muskparfymer.... Axe är också ganska vanligt. Alltså inte bara deodoranten. Nänä, hela kittet, duschtvål, deo och after shave. Till detta har man också maneér. Dvs, man går på ett speciellt sätt. Tänk dig att du har en sjukdom i innerörat och måste gunga varje steg du tar, dessutom ser du dåligt och kisar konstant. Pricken över I:et är att, så långt det är möjligt, träna endast överarmar och bröst. Vilket inte sällan resulterar i kroppar som liknar..ja...jag vete faan.

Den kvinnliga motsvarigheten ser ut ungefär så här: Hon har tatueringar på mkt omsorgsfullt placerade ställen, axeln, ena tutten samt vaden. Fjärilar, ödlor och namn på barnen vars far inte figurerar i vardagslivet är mkt vanligt förekommande. Hon varvar mysbyxor med tajta vaginal-infektions-byxor, korta toppar som avslöjar på tok för mycket av en graviditet för fem år sedan. Skorna är slitna tygskor som egentligen inte fyller någon funktion annat än att gå och handla i. Vid speciella tillfällen trycker hon dock ner fossingarna i högklackade skor hon köpt på rea för att "de var ju så billiga..och snygga". Dofterna skiljer sig från männens och hon har inte sällan dyra parfymer som "äpplet" och när hon vill "lyxa till det" lite extra tar hon på sig Paris Hiltons senaste, drar en cigg som blandas med doften i kläderna av billigt sköljmedel från eldorado...

Jajaja....jättejättetaskigt...my ass.

Najnaj... Och snart, i september, börjar Idol 2010.
Och ja, jag vet...jag sitter också där...ju.




så e det...








Kommentarer
Postat av: Karin

Tack tack :)



Jag grämer mig över att du inte slog ner den där moderatgubben.

2010-08-30 @ 17:57:47
URL: http://mysterycity.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tror att jag avbeställer tiden för tatueringen av barnens namn som skulle placerats på axeln...känns inte så spännande längre... :)

2010-08-30 @ 22:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0