mellanmjölk o drag i brallan...



Tonårsmongon på tåget i morse... De skulle på utflykt förstod jag på deras medföljande lite vilsna lärare.
Mitt "jag" bestod av FRÅKTANSVÄURD irritation och skepsism. Metro (numera lillebror till Aftonbladet) + tjugo framtida ritalinpundare störde min värld av glas.... och SL så klart...idag BARA 10 minuter försenade.

Helt jävla otroligt. SL gick under onsdagsmorgonen ut  i tidningar och internet med följande: "Räkna med att bli försenad till jobb etc." Detta pga det sk. "SNÖOVÄDRET"...som för övrigt blev ett riktigt töntigt sådant!

Min kontring?

"Räkna med att jag INTE kommer visa SL-kortet om/när nån svettig kontrollant så kräver det!"

Min lokala kaffepimp hade för dagen ingen mjölk i kylen till mitt kaffe, detta blev startskottet...ni vet...när stenen kommer i rullning så..

Transparenta människor i morgonskrud bland vinterkräksjuka o annat läskigt gör mig helt vansinnig. Hosta i ARMVECKET din äckliga människa!!

ICKE.

Jag fattar inte, vad fan är det med folk? De hostar o snörvlar rätt ut i vagnar o på perronger utan minsta jävla tillstymmelse till hänsyn.
Jag varken kunde eller orkade hålla käften när en man framför mig i vagnen hostade upp ena njuren o svalde igen.

"Vet du vad..det e faan helt otroligt!! Det känns riktigt jävla illa när en vuxen man inte fattar hur fan man hostar bland folk!!!"

Han: " Sorry?"
Jag: " Va?"
Han: "Sorry, I dont understand, I only speak english and spanish."
Jag: "..."

En kvinna bakom mig: " Det e rätt! Folk borde visa mer hänsyn, faktiskt!"
Jag: "Ehh..jo, men killen fattar inte vad jag säger..tyvärr!"
Kvinnan: "ÄHH..så säger de allihop!!"

?

Mitt snusberoende visade sig i dag med kraft. Jag blev tvungen att knalla ner till Märsta station o köpa en dosa.
En promenad jag i regel bara brukar gå 2 ggr per dag. En gång till jobbet o en gång tillbaks till pendeln. I dag har jag alltså gått samma sträcka 4!!!! ggr.
Och ja, detta suger för en man med samma kondition som en 95 åring i permobil...i uppförsbacke...utan motor.

Har faktiskt blivit kallad för "en mager fet person"! PaS, på mitt jobb, påstår att hon aldrig träffat en man i min size som har så makalöst dålig kondis.
jag brukar svara henne och andra "förståsigpåare" att "jo.... Men jag är söt!"

Ser ut som en fnasig hemorojd i ansiktet på morgnarna...MEN med lite kallvatten, en rakning samt en klick Nivea..DÅ snackar vi!
Jag alltså...inte PaS..

Samtalade med annan kollega om intellektualism. Flyktiga beteenden hos ungdomar är spännande. Hur är det då hos våra kändisar?
Så här tror jag:

Marcus Birro: Nobelpris
Kungen: Joråsåatteeh
Samtliga kvinnliga deltagare i paradise hotel: "tutar upptaget"
Schyffert: Tidlös
Gynning: "hänvisningston"
Reinfeldt. Men 1800 talet..det funkar nog..eller?
Anna Anka: "numret har ingen abonnent"

På lördag blir det Premier league och sedan Wii-turnering för hela slanten hemma hos JP. O lita granna öl...ju.
Får se graden av intellektualism runt tio...kanske jag också "tutar upptaget" då...




så e det...







Kommentarer
Postat av: Elinor

Haha... Du söta underbara människa, du skänker mig ett riktigt gott skratt =) Ikväll ska jag ..hör och häpna nu, dricka vin och tuta upptaget. ;-)

2010-01-28 @ 12:46:39
Postat av: PaS

Men om du faktiskt orkade gå en exta gång ner till ICA så är jag imponerad! Kram

2010-01-28 @ 14:21:34
Postat av: Elin

Nu har jag lämnat spår som du bad om!!!!!!!!!!!!! HEHEEEE /Elin Mungisgårdis

2010-02-02 @ 12:34:07
Postat av: Anonym

Ha ha ha gringubbe... /Suss

2010-02-03 @ 10:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0