Nyårslöften o annan skit..





Jag blir så jävla trött på alla dessa nyårslöften som folk inte kan hålla fast de looovar att göra det.
Gå ner i vikt.
Gå upp i vikt.
Sluta med godis.
Plugga mer.
Plugga mindre.
Mindre porrsurfande.
Sluta snusa.
Mindre öl.

etc etc etc.


Det finns ett par stående saker en människa utan självinsikt tar sig för, för att stärka sitt sargade ego och självkänsla när året närmar sig sitt slut.
Varje år!
Bland annat klassikern att man ska börja plugga!
Jo visst, för man har inget annat att göra.....man kastar sig in i medialinjer på nån folkhögskola i Småland. 4 år senare är man fortfarande arbetslös och skyller på "kultur-Sverige" och dess brist på förståelse för "kulturarbetare"...
Sedan har vi de som ska förverkliga sig själva och resa. Man skrapar ihop 80-100 lax och gör en jordenruntresa som man sedan pratar om på varenda jäävla fest med jobbet, som man nu fått som montör på Mekonomen i Falköping.


O dessa "best of-grejer". Eller "worst of-grejer".
Där media under en vecka via "vetenskaplig statistik" ger oss "andra" resultatet av vem som gjort vad under det gågna året.
Bland annat Tiger Woods.
Allvarligt talat.
Han knullade lite vid sidan av...som om han är den första i historien att göra det.

"men han har faktiskt ett ansvar som kändis och ger sporten dåligt rykte..."

Skitsnack.
Han är en människa med ett par hundra miljoner på banken som inser att livet, det ska njutas av.
Men visst, synd att Elin åkte på det.

Var ute i dag. Skulle handla.
Hu kallt.
17 minus i Rotebro. Skulle kunna skära glas med mina bröstvårtor... Men mat måste man ju ha.


På torsdag smäller det, då ska skolan intas av trötta pedagoger och trötta elever.
"Men...har ni inte vilat upp er?"
Har inte ett skit med saken att göra. Det tar ungefär 8-10 dgr innan kroppen har förstått att den är ledig. När man som bäst har slappnat av kastas man åter in i schemaändringarnas och upptagna skolsalars värld.

I kväll är det hockey igen. Bronsmatchen mellan Sverige - Schweiz. Förhoppningsvis utan äckligt partiska domare.
Hur som så kommer detta skådespel följas med en stor whiskey.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Jojilollol

Macke, hjärtat! Som värmt Mitt hjärta så många ggr detta år! (å även det förra å lite till om jag minns rätt) En eloge, en applåd, en virtuell kram... Å (såklart) en sjujävla pungspark, till det som jag inte höll med om.... Nå, lätt å va efterklok....

Hoppas det blev/blir en bok el. dylikt av hotet du skickade ut under året....

Du är grym!! (i den största dubbelbemärkelse man kan komma)

2010-01-06 @ 03:02:24
Postat av: jag själv

Det var nog banne mig den bästa komplimang jag fått sedan jag började blogga.

Tack o tack från mig till dig.

Nu ska här pungsparkas vidare.

2010-01-06 @ 04:00:31
Postat av: Karin / Tobbix

Det där om skolstarten är väldigt sant. Fan vilken "söndagsångest" jag kommer att ha ikväll x_x

2010-01-06 @ 15:01:29
URL: http://tobbix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0