midsummer och sånt



Midsommarfirandet gick faaaantastiskt bra. Hamnade på samma lag som min son igen..hehe. Vilket resulterade i en vinst i årets upplaga av femkampen.
Bra gjort.
Kom i säng runt 03.30 och vaknade 5 h senare. På skakiga ben gick jag för att äta frukost samtidigt som jag "på allvar denna gången" bestämde mig för att ta det väääääldigt lugnt med drickat resten av sommaren...
3 h efter detta beslut befann jag mig på en uteservering med en kall Heineken i handen och en prilla under läppen.


Kom hem 04.00 morgonen efter...

I morse bestämde jag mig, igen, för att ta det lite easy resten av sommaren...



Jakten på sol började redan förra veckan med MO.
Vi hade bestämt oss för att åka till stranden. Det hade inte vädret.
Cumulusmoln my ass.
När vi äntrade badet med full packning och hopp om att få lite brunbrända ben, vände allt. Solen gick i moln och ist började det regna.
MO:s son var med och blev toksur för att dagen på stranden nu skulle utebli. Hans far, MO, och jag bestämde oss för att trotsa regnet och satte oss på en klippa för att dricka kaffe.

14 grader varmt.
Duggregn.
Kaffetermos.

Vi sa inte så speciellt mkt. Men på strandjävelen var vi iaf.

MO:s son, ja...han gick med hängande läpp och kunde inte alls förstå varför hans pappa och hans vän valde att tillbringa en timme på en kall klipphäll med bajsande skrattmåsar som enda sällskap.
Inte vi heller...

Jakten på "brunast ben" har börjat.




så e det...








Kommentarer
Postat av: MO

Vinden har vänt =)

2010-07-04 @ 01:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0