internetdejting?

Jahaja, då har man varit med på spraydate ett par månader. Den första tiden var det faktiskt ganska roligt, man studerade andras presentationer (främst de kvinnliga), och sållade bland alla vackra kvinnor :)
Efter ett tag började jag upptäcka att en del av dem hade konstiga och i bland orealistiska "krav", "önskemål" om hur den ev.mannen de möter ska vara...
Främst ska han vara "ödmjuk men/och manlig"... sedan får han gärna vara händig och inte sällan mörk och lång. hmm, ok. Sedan bör han ju vara barnkär, spontan och lite crazy, men fortfarande stå med båda fötterna på jorden. Inte sällan framgick det att han ävan bör ha en sk."stadgad ekonomi"...läs mycket pengar. Och framför allt, få det att "pirra" i hela kroppen ?? Efter detta insåg jag att den här mannen inte finns. Jag gick igenom hela min manliga bekantskapskrest (som är ganska stor) och insåg att den som kom närmst dessa "krav/önskemål"..ja.. han är gay!? haha...skitkul ju.

Vad vill jag då med detta? Jo följande: sopa framför egen dörr först. För inte tror väl kvinnor att de är svaret på alla mäns böner? Jag menar, HUR många tjejer/kvinnor har jag inte sett på spraydate som absolut inte skulle kunna leva upp till de kraven själva!! (ja, kanske inte händig då) :) men ni fattar.
Det verkar som att jag som man ska vara TACKSAM om en kvinna skriver till mig och vill ha kontakt, som om hon har offrat en del av sig själv och nu kräver en omdelerbar reaktion och ev. träff. Den attityden är det jag mötts av. Ja inte alla gånger, men många. Jag är fullt medveten om att många killar tror att de är kvinnans bönesvar... dessa kan jag tyvärr inte representera..

Hur som helst. Jag undrar därför hur spraydate ska kunna generera några förhållanden, kvinnorna där är inte bara kräsna, de siktar så högt att de tappar balansen o snubblar på sin egen orimlighet. Männen o sin sida är stundtals så otroligt naiva och fåniga att man som man nästan blir generad.

jaja..just det ja..konklusion: Vem fan på spraydate söker INTE någon som gillar ironisk humor??





Kommentarer
Postat av: Honung

Jomen, lax är iaf himla gott!

2008-11-09 @ 13:26:18
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Smile

Hello, nu börjar jag bakifrån eller från början? det beror på hur man ser följden i bloggen..

Och du jo jag har ett annat liv men just nu får jag såååå jälva mycket energi av att läsa din blogg så jag har såå svårt att släppa läsningen..

För info.. jag är dyslektiker så blir meningarna lite vinda och fulla av felstavningar så ha överseende ;-)



Ja ja vad vill jag jo.. jag vill höra om du kan förklara fenomenet på Spraydate att titta in på sidan.. en gång = inget intresse.. flera gånger = troligen intresserad .. men varför är ni män så skraja för att skriva en rad.. vi bits inte.. och man kan märka på några rader om det inte passar.. Tacksam för din reflektion...

Ha det

2009-04-05 @ 14:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0