ett jävla gnäll....

Var o handlade i dag på coop forum i "rotan", ett av Sveriges största faktiskt.
I min mob spelades Kents nya album och jag strosade runt bland blandfärs o snoriga ungar.
Som vanligt på coop en lördag är det sjukt mycket folk. MEN den kategorin som dominerar är:

Barnfamiljen som gör helginköp dagen efter alla andra (fredag)...

Slitna mammor i urtvättade kläder, pappor i jack & jones jackor, barn i rosa stövlar och låtsasgevär irrar omkring utan mål. Eller ja, målet är ju kassan till slut. Det blir så uppenbart att ingen av dem egentligen vill vara där.
Stress o hets..gråt o "vill ha" ungar...dominerar detta landskap av matvaror och billiga underkäder.

När jag för sjätte!!!!gången passerar raden med pasta blir jag förbannad. jag hittar nämligen inte det jag söker.
På coop har man nämligen bestämt sig för att sätta krossade tomater så långt bort från övriga varor som kan härleda till pasta och/eller kötträtters ingredienser, som man kan.... fy fan.

Går fram till en ung tjej med skitfula blå kläder (som är anställd) och frågar sammanbitet var de krossade tomaterna finns någonstans. Får en vägbeskrivning men hittar inte ändå!
Efter en stund skiter jag i de förbannade tomaterna och bestämmer mig i stället för att försöka hitta färsk svamp..kantareller eller vad som helst. Hittar dem, men då finns inga påsar att stoppa dem i.... suck.

Fortfarade domineras min värld av stressade mammor. En pappa brister i sitt omdöme och skriker åt sitt barn att: "nu jävlar får det vara slutgnällt efter godis". Mamman tittar bestämt på den stackars fadern och han slår ner blicken..som en hund.. Inget knullande där i natt inte.

På coop har man finurligt infört det där med "snabba kassor", dvs genom att scanna sina egna varor. En bra idé....
MEN, GIVETVIS kommer detta att leda till betyyyyydligt längre köer i de övriga kassorna.
Hur då? Jo, genom att man i sin iver att låta folk sköta sitt betalande smidigare har man glömt att det innebär att övriga kassor o personal inte behövs i samma utsträckning.... vilket gör att köerna för de som handlar "vanligt" blir så in i helvetes långa.

Då skulle man kunna tro att de flesta barnfamiljer handlar och betalar genom "scanning"...vi kan inte ha mer fel.
För visst fan står de där..i den vanliga kön.. med vagnar fullproppade med läsk, strumpor, trosskydd och tandkräm.
Den stressade pappan står o tittar ut i luften, som om han givit upp. Ungarna skriker fortfarande efter sitt jävla godis och mamman låtsas inte höra, hon har nämligen "stängt av".
Att "stänga av" är något som bara mammor kan. De har en inbyggd funktion som slår till i stressituationer och som förbluffar maken...varje gång det sker.
Pappan ser uppgivet på mamman, sedan på barnen o på mamman igen. Han får inget gehör..alls.
En maktkamp formar sig och pappan vet att han kommer gå som förlorare ur striden.
Hans sista tanke innan kapitulation är: " knulla"
Utanför kassorna har man placerat ett mc:donalds. Fiffigt coop. Vad händer? Jo familjen stannar o låter ungarna "luncha" med ett happy meal. Fem fettfläckar senare bär det av ut i bilen och hem till lets dance.

Varför handlar då jag på detta skitställe? Tja, jag är väl lika dum i huvudet som övriga befolkningen och rättar mig i ledet.
Jag vill ha: En affär för barnfamiljer. En för pensionärer. En för singlar. En för sambos.
o kanske en för de som gnäller på de övriga.

Jävla coop.




så e det...

Kommentarer
Postat av: Wi

Hahahaha, det är en mörk, tragisk, sorglig och kommersiell lekstuga som
du med breda svarta, om än komiska penseldrag,målar upp! Jag kände igen mig och mådde därmed också lite illa. Nu går jag och kräks...

2008-01-13 @ 08:10:30
Postat av: Helena

Härligt :). / Helena, 22 år karlskrona :)

2008-01-13 @ 14:48:45
Postat av: Jag själv :)

Skönt att någon från Karlskrona också kommenterar bloggen.... :)
/Macke

2008-01-13 @ 18:47:52
Postat av: Skalman

Kent är lite självmordsmusik. go mackebus!

2008-01-14 @ 20:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0