jodå...



I morse orkade jag inte raka mig och gick till jobbet.
I en spegel på jobbet när jag tog elvapinket såg jag något glimma till..... ett skäggstrå som skiljde sig från de andra.

I kväll kollade jag mig i spegeln igen efter en tandborstning och såg samma "glimt".
Tittade närmre och såg:


" Ett grått skäggstrå"!!!!! bland hundra andra...

AAAAAAAAHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Mitt första skäggstrå som är grått.

Eller ja, snarare vitt...typ.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Acceptera eller förneka.... Jävla skäggstrå.
Är det nu jag ska förhålla mig vuxet i situationer som kräver det..eller kan jag fortfarande skämta om pubertila saker och komma undan med det via leenden och intelligenta (?) bortförklaringar...?

Dagens bästa: På tåget hem bråkade ett par högt och ljudligt. Killen bedyrade sin oskuld i en sakfråga och tjejen anklagade honom om och om igen.
Bakom satt en liten flicka, runt 5 år, med sin mamma. Den lilla flickan frågar mamman: "mamma...varför skäller hon så?"
Mamman svarar försiktigt: "Hon är arg på sin pojkvän för att han gjort något som gjort henne arg!"
Flickan: "Jaha...(tittar ut genom fönstret)...som när du skäller på pappa när han bajsar och glömmer öppna fönstret."

Nu är det bara en dag kvar innan jag tar mitt bittra arsle och åker hem till Karlskrona för en "rening" via alkohol och samkväm med vänner. Med största sannolikhet kommer jag hamna i ett tillstånd av melankoli och glädje. Som sagt, hemresor bidrar ofta till märkliga upplevelser.
Jag ska "tvaga" min kropp och hänge mig åt njutning.....


Btw...Färjestad tog äntligen SM-guld i kväll.




så e det...



 

Kommentarer
Postat av: AL

Yo! Visst var det kul att FBK slog till! Jag åker från Märsta vid 12-tiden idag för att stå på Stora torget i Karlstad klockan 17 och fira hjältarna! =)



Glad påsk!

/Anders

2009-04-09 @ 06:10:21
Postat av: Smile

;-) Men snälla.. vad har grått hår med det hela att göra.. För din personlighet sitter väl inte i skägget och håret?? och vad är att vara vuxen?



Hur skulle du bemöta och tycka att en av mina yngre släktingar som är helt grå i skallen skulle bete sig.. som en gammal gubbe? Han är 19 år tar studenten i juni.. Visserligen tillhör han ytterligheterna men ändå..



Det är bara att fortsätta vara den du är med dina "pubertala" skämt... så ordnar det sig ;-)



Sen är det härligt att det är från barn och alkisar man hör sanna spontana kommentarer?



Du, ha en underbar påsk helg

2009-04-09 @ 08:35:17
Postat av: anna

HAHA hur lyckas du alltid höra sånt där? Det är ju så sjukt kul :-)

2009-04-10 @ 01:05:09
URL: http://www.metrobloggen.se/livetenligtanna
Postat av: M

Hittade precis hit, fan va charmigt du skriver. :)

2009-04-14 @ 22:52:27
URL: http://hemligheternasdjup.blogspot.com/
Postat av: jag själv

Tack "M"...

Gluttade lite i din blogg...vågat och beundransvärt :)

2009-04-15 @ 01:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0