reading that shit...




Jag blir så jävla förbannad. Mitt nervsystem sprutar ut "varningssignaler"...o nej, det är ingen metafor.
Veckans fånigaste, idiotiska och mest patetiska journalistiska inlägg och skrivelser i svensk media..



Aftonbladet.

Två tjejer känner sig kränkta av att en telefonförsäljare "hånat" dem p.g.a deras homosexualitet.

Anna Landqvist blev uppringd av en försäljare från tele2 som undrade vilka som fanns i hushållet. Anna svarade att det var hon och hennes flickvän. Telefonförsäljaren frågade då varför det var så och ställde frågor som enligt Anna var, citat: "Att en okänd person ringer hem till mig och börjar kränka mig och ge sexuella kommentarer, det är bara för mycket." slut citat.
Stackars Anna...
Telefonförsäjaren hade enligt Anna sagt: "I lick pussy like you."
Detta ser jag som ett statement, inte en förolämpning.
Raka muffen o ta det som en... man.....(?)
Eller varför inte helt enkelt bara lägga på luren??
Patetiskt.


Aftonbladet.

Vice chefsåklagare Mikael Hammarstrand vill åtala de som skriver ut p-piller till någon under 15 år.

Mikael Hammarstrand säger att han inte skulle tveka att åtala den som skriver ut p-piller till någon under 15 år för medhjälp till våldtäkt. "Jag läser lagen. Den som främjar ett brott är medansvarig och den som delar ut preventivmedel till en underårig underlättar ju för gärningsmannen att fortsätta med övergreppen". Övergrepp? Våldtäkt?

Dumma fan. Förstår han inte att unga människor knullar...oavsett. Enligt Mikael skall då en 16-årig kille åtalas för våldtäkt om han sätter på sin tjej som är 14 år och 11 månader. Att det sedan står i lagtexten klart och tydligt att om det finns en märkbart liten åldersskillnad och de två har ett förhållande så ska lagen tolkas utifrån att båda samtycker till att ha sex och förstår vidden av det...ja det skiter han fullständigt i. Mikael Hammarstrand är en tomte...förmodligen med misslyckade sexuella kontakter som tonåring, där han gång på gång tvingats runka till skolkatalogen i brist på verklig kontakt med, enligt honom, "skolans snyggaste tjej".



Expressen.


Ett nytt lagförslag i Afghanistan gör gällande att männen ska kunna kräva sex av sin hustru MINST var fjärde dag.

Drygt ett hundratal kvinnor demonstrerade MOT den nya lagen där män i äktenskap ska kunna kräva sex var fjärde dag, oavsett vad kvinnan vill. Paradoxen lät inte vänta på sig då det var BETYDLIGT fler kvinnor som demonstrerade FÖR den nya lagen....?

Vad ska vi tro? Att Afghanska kvinnor knullar för lite...eller för mycket. Oavsett visar detta återigen på en kvinnosyn "down there", där kvinnor behandlas som....ja... boskap. Detta land har inavlat fram män i maktpositioner i årtusenden med små kukar och med defekt intellekt, samt kvinnor som förmodligen skulle svimma om de såg en ballle som liknade allt annat än en kolstav.  


Flera tidningar.


Anders Borg vill "stimulera" ekonomin genom att avsätta 50 miljarder till bankerna.

Om det är stimulans du vill ha Anders borg, prova en buttplugg...


Mina åsikter gällande ovanstående text ska tas för vad de är, högst personliga och "kryddade". Skulle du mot all förmodan ändå hysa någon form av agg mot detta kan jag bara råda dig till en stunds "självbefläckelse". Det brukar hjälpa och ger en naturlig dos av "välbefinnande", som i sin tur gör att hantering av ovidkommande ord och begrepp i min blogg ter sig en smula lättare att ta till sig...eller ta avstånd i från.

o andra sidan....I couldn´t care less.





så e det...


Kommentarer
Postat av: M

Det här är fan bland det vettigaste och bästa jag läst på länge. Helt underbart! :) Och jag hoppas du vet hur otroligt roligt du skriver?! :)

2009-04-16 @ 23:12:25
URL: http://hemligheternasdjup.blogspot.com/
Postat av: jag själv

Haha..tack. Du e gullig du.

Nja, nog kan jag tycka att det är bra. Men det finns mååånga som skriver bra :)

2009-04-16 @ 23:38:51
Postat av: Suss

Till ditt första inlägg så måste jag säga att oavsett sexuell läggning så hade även jag upplevt det som kränkande... Men förmodligen nöjt mig med att veta att jag iaf inte livnär mig på att vara en simpel telefonsäljare :).

Kvinnor och hur vi behandlas är ju ett hett ämne.. själv blev jag förföljd av en man igår på gatan som högt och ljudligt talade om för alla vad han ville göra med mig.. Smickrande knappast... utan mer smått kränkande.

2009-04-17 @ 09:26:15
Postat av: jag själv

Det är ju just det som blir komiskt :) Jag skiter också hennes läggning. Kan förstå upprördheten....men att ha en bild i tidningen där hon posar med flickvännen...och gör ett reportage om att hon vart uppringd o ditten o datten o kalle o hans moster.... Nyhetsvärdet är under ALL kritik.

2009-04-17 @ 09:54:01
Postat av: johanna

jag tycker det är mest komiskt att hon faktisk ringer aftonbladet och säger att hon har en "nyhet"... sen att aftonbladet tar upp det som en nyhet är väl ingen större överaskning... tyvärr



sen tror jag anders borg skulle må förträffligt av en buttplugg... ska på 6-party på lördag, kanske ska köpa en till honom och skicka den.. hmm ska fundera på saken

tjipp

2009-04-17 @ 12:15:30
Postat av: Kalle

Hur vet ni att hon ringt upp Aftonbladet?

Antagligen letar aftonbladet upp scoop bland exempelvis anmälningar till diskrimineringsombudsmannen.

2009-04-19 @ 20:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0