Lite braigt va...



Min stenåldersmobil pajade i veckan. Handikappad...förlåt, funktionshindrad... o med klart stressad mage har jag fått låna en annan tills lönen kommer.
Men vahettere skapat lite beroende kring mobilen kanske...?
Ja.

Appropå dryga saker.
Man har jämfört Viktorias pojkvän Daniel med Madeleines pojkvän Jonas.
Jonas är/har en personlighet i sitt utseende samt attityd som jag får gåshud av. INTE av vällust dock.
Hela hans aura strålar av självgodhet och "liten-kuk-komplex".
Frisyren är sponsrad av "Stureplanseliten" och plutmunnen stammar från tidiga besök på innekrogar i sällskap av personer med svårdefinierbar sexuell läggning.


Hur som, Metro hade en artikel om dessa snart ingifta lycksökare. Man hade hämtat text från några kända svenska skvallertidningar.
I den ena stod det så här. " Och Daniel, han kommer från en supervanlig familj."

Supervanlig....
Hur då?

Varför måste man utöka ordet vanlig med "super"?
Sååååå jävla patetiskt.

Jaaaaja. Vad jag egentligen försöker säga är att jag inte anser att man ska födas in i ett elittänkande med privilegier utöver normal status...eller värre, extrem lyx....Detta gäller då i anslutning till ovanstående kungahuset.
Mina goda arbetskamrater med "rätt" ålder hävdar bestämt att det är viktigt med balansen i/för samhället att vi har dessa olikheter i status och välfärd.

Tycker inte jag.

"Men de gör ett så bra jobb med att promota Sverige i världen".
Svar: ?
"O det kan inte vara lätt att alltid vara så påpassad hela tiden, tänk vad krävande!"
Svar: ehh..Abdikera...?!

Vad det gäller "the princessbonkers" så har de väl helt enkelt befunnit sig på rätt plats vid rätt tillfälle.
Att sedan våra prinsessor fallit för just dessa, säger nog en del om deras egen personlighet.
Jag menar, Daniel ses av folk som lite mesig. Jonas som uppblåst o dryg. Vad säger då det om våra prinsessor...?

I helgen har jag sålt hällbröd ståendes i en bod på en marknad i Nyköping. Roligt bortsett från diarré klockan 07.30....
Toaletten på denna marknad hade runt 07.45 en toalett som blivit molested.

I morgon kommer ungarna till första skoldagen...bara upprop iof.
Ska bli kul.




så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0