men...



I stan o fixade mobil.

Jag fattar inte dessa uppblåsta dryga jävla prettostekare som rör sig i stan. Man MÅSTE följa en viss dresscode. Man har EXAKT samma sorts kläder och undviker ögonkontakt med människor. 
Robotlikt rör de sig fram på gatorna med headset i öronen och hemmorojder i röven. Man kladdar in håret i vaniljdoftande vax på morgonen och sköljer det med Yes diskmedel på kvällen. 
Man är "nischad" men ändå inte.....

I butiken jag besökte stod en av dessa Übermänniskor. Han skulle köpa mobil och gjorde stort besvär av det hela. han spelade ut alla sin kort gällande kunskaper om hur mobiler funkar etc och ville att tjejen som hjälpte honom skulle förstå att han minsann vet ett o annat om just mobiler.
Han säger detta: Jomen...har ju haft ett par sista året. Men eh..man jobbar ju så mycket att de slits vet du. (stryker sin hand genom håret som självklart är en variant på kort backslick).
Hon svarar inte utan fortsätter pilla med mobilen han valt ut.
Han: Jorå...hade ju en iphone..men du vet, funkar inte med jobbet som mäklare. Behöver tyngre "stuff". Ska ju klara en o annan knapptryckning (ler snett och skrockar).
Hon: Jo, jag förstår.
Han: Men vahettere kan jag skriva upp mitt namn och komma in i eftermiddag och hämta den då. Har inte cash på mig o du vet, bankomatkön e ju lite dryg att stå vid. Har liiite stressigt fram till 17 vettu.
Hon: Det går bra.
Han: Okeeej..see you later (ler snett igen). Han avslutar det hela med att kolla tillbaka mot henne innan han går ut genom dörrarna. 
Hon bryr sig inte ett skit.
TROTS detta kollar han sedan in henne o ler genom fönstret när han går förbi. Samtidigt som han återigen stryker handen genom sin nyvaxade backslick.
Makalöst.
Tjejen tar mobilen han just hållt i och får ett märkligt missnöjt ansiktsuttryck. 

Den är kladdig...vax.

Kontrasternas dag....men ändå inte.

På pendeln sitter en kille som ser ut som en...."rocker"..? Han har "coola" kläder. Typ backyard babiesdressed.
Han pratar högt i sin mobil om nästa "gig". Han låter alla få veta att han ska spela på en tillställning i Västerås till helgen och att det är en kompisgrej. Vilket gör att han inte tar ut nåt gage.
Han lägger på men redan efter en minut tar han upp mobilen och gör samma sak igen...?
Samma ord, almost.
Lägger på efter en stund och tar upp den ytterligare en gång!!!??
Samma visa.

Jag fattar absolut ingenting.
Men så...

Plötsligt inser jag. Att vid varje perrong han tagit fram mobilen igen, så har det stigit på en snygg (?) tjej.

Alltså.
Han är så jävla patetisk att han till varje pris vill "synas" och mätta sitt ego inför snygga brudar..... och på fullaste allvar kör sitt samtal som en slags.....försök till eventuellt ragg!!!??

Otroligt.

Jag tog min snoriga näsa och landade i Rotan med enorm irritation och frustration över dessa människors små världar.

Jajajajaja.

I morgon blir det jobb igen. 8.00 till 11.00.
Tufft.




så e det... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0