Shame...






Sverige Sverige fosterfamilj...



Sverige är ett av de länder i VÄRLDEN som skänker mest pengar åt fattiga i andra länder, räknat på person och antal invånare.
Vi är duktiga på detta. Tyvärr har detta gjort att vi också inte vågar säga nej när vi inser att det kanske gått lite för långt...som insamlingen för de hemlösa hundarna i Sydeuropa.
Vi slår oss gärna för bröstet och glömmer bort de hemlösa barnen i vårt eget land.
Jodå...de finns.

Fast det låtsas vi inte om...det är för läskigt och för nära inpå.

Detta torde ju då göra att Svenska folket också är världen största jävla hycklare...!?
Eller?



Igen visar TV4 "Faddergalan"....denna gång med en extra "knorr" efter namnet, "Barn har rätt!"

Kända människor står på kö för att döva sitt samvete och bli faddrar åt varenda unge i U-länder.
Fint..jättefint.

Bengt Magnusson och "jag har varit tillsammans med en hel del kända svenskar -Agneta Sjödin" leder galan med kända svenska artister som uppträder och visar sin ömma sida utåt.
Man vill så mycket.

Jag skäms.
Jag skäms å Sveriges vägnar för denna "fest" där vi visar människor i sämre situationer än oss själva.

Missförstå mig inte, jag tycker faddergalan är bra. Faktiskt.
Eller ja, inte galan i sig. Snarare att folk skänker pengar åt fattiga barn som behöver det.

Men som vanligt...jag tycker det mest tragiska är att vi måste påminna oss själva om barns nöd runt om i världen genom påkostade "stödgalor". Det är mer tragiskt än budskapet i sig.
Det borde vara en självklarhet år 2009.
Eller glömmer vi?
Glömmer vi år efter år att det finns barn i behov av enorma insatser för att kunna äta sig mätta?
Eller kan det vara så att vi själva har haft det så bra så länge utan krig o svält, att vi helt enkelt inte förstår?
Ergo....en smula förståndhandikappade..?



TV4:s faddergala är ju behjärtansvärd. Faast jag undrar.... hur mycket tjänar TV4 själva på galan?
Jag menar, hur mycket kostar en reklamsnutt under denna "primetime". Ingen ska ju inbilla mig att Sveriges sämsta kanal inte tar tillräckligt betalt under en kväll som denna!!


Skulle vara kul med en "maddergala".... Tänk er en lönnfet Malou som ber oss ringa in pengar åt folk som redan har pengar, villa i Täby och skattefinansierade utlandsresor där man går på "kurs".
En "maddergala" för alla de i vårt land som varje morgon gnäller över att det rostade brödet är slut och att man köpt fel kaffe.





så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0