bardiskdisco...






I torsdags var jag som sagt ute med arbetskompisar. Vi hade trevligt och maten var...hyfsad.

I baren tvärs över det bord jag satt vid, såg man andra människor som "relaxade" med ett glas vitt eller en öl.
Inte helt oväntat var också "hon" där.

"Hon" är kvinnan som vid 25 gav upp och bedrog sin egen intelligens med vetskap om att bästa vägen till lycka är att knulla med män som kan "ta hand om henne".....?

Hur som, i baren satt hon med tjocka kasslerben iförd en kort kjol som alldeles på tok för mycket visade hennes sladdriga lår. Till detta bar hon en lysande grönglittrande kortärmad skjorta. På sina fötter bar hon höga stövlar som inte sett en skoputsning sedan 2007.
Med ett glas vitt log hon åt sin väninnas skämt och skrattade med ansträngd röst. Hennes dåliga makeup och något risiga hår sa mer om hennes desperation än valet av vin.

Denna kvinna hade för kvällen bestämt sig för att "mumsa" på någon osäker yngling med för mycket after shave.
Hon slängde luggen åt sidan och intog "sekreterarställning".

Jakten har börjat.

Samtliga män i lokalen upplever plötsligt en isande känsla som fortplantar sig från röven via ryggraden upp till nacken....detta utan att de sett henne överhuvudtaget...
En del män visar öppet sin rädsla för denna manslukerska och går tårögda därifrån. Andra antar utmaningen, oftast fulla av 10 stora stark och ett hopp om en "bekräftelseavsugning".

Med en fuktfläkt kvar på fuskskinnbarstolen lättar hon sin akter och styr kosan mot dansgolvet.
Fler unga män...mums.
6 timmar senare vaknar en 25 åring upp i Bredäng...i "hennes" dubbelsäng. Han andas mycket lätt och ser sig om i sovrummet med strukturtapet från 1992, fotografier på barnbarnen och dotterns student. Hon själv sover med öppen mun och han inser att en tyst flykt är omöjlig.

I 40 minuter ligger han sedan och funderar på om han skulle kunna ta sitt liv med hjälp av persiennsnörena som ligger mot en illa vattnad novemberkaktus. Han vänder sig mot henne och ser att hon inte tvättat bort sminket från föregående dag.....med gråt i halsen känner han så hennes djupa tunga andetag mot sitt eget ansikte och andedräkten avslöjer nattens kärlekbravader. Deras ögon möts och hon hostar fram att " jag ska bara ta en cigg...sen kan vi fortsätta där vi slutade"...

Helgen efter är hon back in the sadel med nyvässade klor. Svampinfektionernas drottning vet vad hon vill.



Jag funderade på hur min egen dag varit och kände mig nöjd. Med en blandad smak i munnen av åldersnoja och öl åkte jag hem nöjd och belåten.
Helgens begivenhet skulle blivit matchen mellan Sverige och Danmark. Nu visade det sig dock bli allt annat än en behaglig tillställning och jag själv och JP tröstade oss med tjeckisk öl i stället.




så e det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0