hiur aer dejt mujliht.






Alltså, allvarligt.
Förlåt men damfotboll...EM i Finland. En fredagkväll klockan 19-21.
Jag vet inte, men det känns som dessa lesbiska amazoner kunde visats på tv4 sport.

Jag har inget emot fotboll...eller lesbiska... men damfotboll, där går fan min gräns.
Säg vad du vill, men det ÄR inte roligt att titta på.
Kvinnor HAR INTE samma fysik som män och därmed inte heller samma förutsättningar att prestera via muskulatur som en man.

Basta.

Detta leder i förlängningen till att det tekniska spelet blir lidande på grund av bristen på styrka.
Enkelt.

Och nej, självklart är inte ALLA lesbiska.
Men en del som är det i damlandslaget går ganska manhaftigt... haha..lite kul faktiskt.
Lustigt att många bögar blir så kvinnliga och tvärtom...?
Eller inte.....?
Ska inte behöva tillägga följande, men med risk för att ha nya läsare (?) på bloggen så är det lika bra att också säga att jag ABSOLUT inte har något mot homosexuella!
Däremot har jag emot damfotboll.

Nåja. Finns ju andra program att titta på.

Fast vänta lite nu...det GÖR ju inte det den 4 september klockan 19.30.

Ettan: Lokala nyheter. Som jag redan sett 2 ggr i dag.
Tvåan: Vem vet mest.  Ja, ingen aning.
Sollentunas egen tvkanal "Esplanaden": Infoslinga
SVT B: Bröderna Lejonhjärta. Förvisso bra, men inte en fredagkväll 19.30 för en man på 37 år och med en kall Norrlands guld i handen.
TV 6: Seinfeld. Been there done that..... Har gått på nästan samtliga svenska kanaler de senaste 15 åren. Om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen.
SVT 24: Nyhetsslinga.
TV 4: Som sagt var, damfotboll.

Som ni ser så har jag dessvärre inte Femman och TV 3 o inte nån annan jävla kanal heller, förutom de ovanstående.
Det har nämligen Sollentunahem bestämt sig för att ta bort ( drygt 1  1/2 år sedan), man prostituerade sig och sålde ut sin lilla "snålfitta" till högstbjudande.
"Om ni vill ha kvar era tv-kanaler går det bra att beställa det hos com hem, viasat etc".
Nej Sollentunahem, det går INTE bra.
Jag själv och några tusen till i kommunen har inte den ekonomin att kunna göra "sitt eget val". Sollentunahem anser att de gav mig en öppen och fri demokratiskt valmöjlighet.

Samma retorik som en känd politisk sk. "Allians" för övrigt.

*ulk*

Man sålde alltså ut skiten.
Märkligt med tanke på att de flesta andra Kommunala bostadbolag gör precis tvärtom. Man lockar istället med fullt utbud.
Inte filmkanalerna förvisso.
Det som stör mig allra mest, är att trots att de tog bort en hel del kanaler, så ska man ÄNDÅ betala lika mycket i kabeltv-avgift...?

Nej jag är inte bitter.
Faktiskt.


I morgon ska jag åka till JP och titta på Premier leauge. Det är fotboll det!
Klockan 15 öppnas 1:a ölen och som JP själv uttryckte det i sitt sms: Sen räknar vi inte...
På kvällen är det, som säkert en del vet, VM-kval mellan Sverige och Ungern.
Ska bli skitkul.



Och JA, tjejerna i damlandslaget i fotboll ÄR duktiga!
Men tråkiga att titta på.





så e det...




Kommentarer
Postat av: johanna öööööö

Jag tycket jag känner igen resonemanget om varför tjejer inte är lika tekniska som killar... undra vem det va som la fram det? ;)



Jag bytte kanal i halvtid, håller med... damfotboll är inte kul att kolla på. BTW dom är inte så duktiga heller...

2009-09-04 @ 20:31:48
Postat av: DH

Premier leauge?????

Är det det imorrn???

Är det inte landslags spel för alla länder denna veckan och då kan det inte vara liga spel.

Mjällby-Ljungskile på 4:an kl 16

2009-09-04 @ 22:18:29
Postat av: jag själv

Aj fasen... det har du nog rätt i...faen också.

Tänkte inte på det.

Ja då får jag omgruppera eftermiddagen. Kvällen blir "ölig" ändå :)

2009-09-04 @ 23:03:27
Postat av: Suss

Men du.. tänk vad mkt tid du får över till annat när du inte kan titta på TV :)..

2009-09-07 @ 14:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0