Fisa i bubblet.

 

 

Ikväll är Sigge o jag hemma själva.
Pappa (jag) har således valt att bada själv i vår bubbelpool. Med mycket möda och stort besvär trillade jag ner i denna varma kommande köttbuljong. Väl däri fundilerade jag på hur det kommer sig att svensk tv sänder så jävla dåliga program en lördagkväll?
När jag var liten (11-14) visades alltid program som Dallas, Razzel etc etc på lördagkvällarna. Min knappa uppväxt i just dessa sammanhang låter jag bero denna gång. Icke destomindre upplevde jag att dessa kvällar var tillägnade ”the wörking pipol”! Söndagen som följde kantades av skitprogram (mitten på 80-talet) som gjorde måndagsångesten ännu mer påtaglig.

I sitt pojkrum onanerade man hej vilt och önskade att det blev fredag så man kunde utbringa ett ”faan va skönt med fredag för då ska jag tjuvröka med brudarna vid tennisplanen igen” och försökte somna till tonerna av ”a-ha”. Denna norska grupp var den första att beröra mig musikaliskt btw.

Måndagen som följde var inte lika exotisk.
Cyklade genom bajsklädda gator ( från den förbannade ”hästskolan” halvvägs till skolan) vilket gjorde att man tog ett djupt andetag i ungefär 100 meter och önskade att nån kompis kom förbi med moppe så man kunde hanka.
Fredagen var som bortblåst!

Lördagens avsnitt av Dallas också!

Även för våra lärare. De hade (runt 1986) valt dagen till ära (måndag) sina mest nytvättade kläder med veck samt tillhörande nutida cologne!! De luktade alltid äldre man..... även kvinnorna. Färgen brunt var populärt...och pennor i bröstfickan. De stod där på måndagmorgonen, fulla av Dallasepiloger, beredda att delge oss sina kunskaper om ditten o datten!
Vilket jag inte minns ett skit av.....
Jag hade för övrigt under hela högstadietiden 2, TVÅ!!, kvinnliga lärare..! Ebba elvisp i hemkunskap och en till som jag inte minns namnet på..eller ämnet.

Nåväl.

Fredagsonani.
Vilken underbar syssla.
Nu när man är äldre funderar man istället på vilket nummer bussen har som tar en ner till stationen, och vilket vin man drack under fredagen?
Och varför man inte minns vilka program som sändes på lördagen.....

 

Så är det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0