melodifestivalen

Då var Sveriges absolut största gemensamma nämnare tillbaka...melodifestivalen.
i alla fall har vi fått veta vilka som ska delta.

som vanligt är det "eliten" inom schlagersammanhang som visar upp sig från sin bästa sida och som vaaaaanligt är det samma tråkiga jävla artister...
HAR vi verkligen inte fler duktiga musiker/artister i det här landet?
Linda Bengtzing?
Måns Z? (nykomling men fortfarande pinsamt)
Nordman?
Charlotte P?
etc.
ge mig någonting jag aldrig sett eller hört...någon som fullständigt får oss att baxna.
Dessutom är namnen på låtarna lika jävla pinsamma som vanligt:   "Hur svårt kan d va".... "If I could".... "Ingen mår så bra som jag".....Hero..etc...etc..etc..

För övrigt tycker jag cirkusen spelat ut sin roll efter förra eurovision song contest. Minns ni???
HELA Östblocket röstade på varandra...Fy fan så pinsamt...så uppenbart.
Men det är klart, de delar samma typ av kultur inom musik osv. Serbien stod som vinnare och västeuropa stod och kliade sig i huvudet.
En liten tjock lesbisk kvinna som sjöng en frihetssång? Fullständigt krossade sitt motstånd.
Att hon är tjock skiter jag i..att hon är lesbisk skiter jag också i...men LÅTEN. Den var ju så förbannat dålig!!?

Vem minns melodin? Texten? ärligt...?

Nä, efter östblockets ryggdunkande och ömkande sympatiröster bestämde jag mig för att till våren inte titta på skiten...helt enkelt..

Just ja. I fredags när vi var på golden hits... då stod vi lite avsides och tittade på "wallmans fantastiska uppträde med världsartister"...?????
Det var Christer Björkman med en knubbig ung sminkad man (?) och två yngre tjejer som underhöll.
UTAN rekvisita....inte scendekor, bara strålkastare. De sjöng en truddelutt, gick av scenen och äntrade den igen fem minuter senare...upprepade proceduren två-tre ggr. Till publikens stora förvåning.... För man trodde nämligen varje gång att det var slut.
Christer Björkman, vår schlagergeneral... vår ledare inom den fria musikvärlden...
amazing...wonderful... så..jävla..tråååkigt.
Jag och L stod och tittade med stor förvåning hur spektaklet bara fortsatte och fortsatte och fortsatte.
Tills vi insåg att de som satt i publiken BETALAT för showen med tillhörande mat och dryck. Runt 600 spänn..
För att få se en svettig Christer Björkman med följe stå och "underhålla" 2 meter från middagsbordet.
pinsamt..

så e det...

Kommentarer
Postat av: TA

Kan du se framför dig hur Christer Björkman säger
" kul att så många kunde komma, VERKLIGEN jättekul"

2007-12-13 @ 12:26:54
Postat av: Macke

hahahaha...eller hur. Kul att du tittade in :)

2007-12-14 @ 03:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0