Idolballefjongintellektualism



Jag är INTE en idolfanatiker, men kollar i bland. Till mitt försvar av dagens blogg kan jag säga att jag är relativt musikalisk.

I går (fredag) satte jag mig för ovanlighetens skull o tittade på idol, jag vet på ett ungefär vem som sjunger hur etc.
Min förvåning blev stor när jag inser att Daniel åkte ur tävlingen...
ELLER INTE!!!!!!!

Det är som vanligt i det här jävla skitlandet, det finns för många människor som har för mycket att säg till om.
Jag liknar idoltävlingen vid valet till riksdagen. Ge en mindre begåvad människa rätten att göra sig hörd i vissa sakfrågor o du får svar därefter....

Hur i helvete kan detta ske, att Daniel åker ur?
Som vanligt har jag mina aningar..

" Någonstans i Sverige sitter familjen samlad vid tv:n, Mamma Berit 44 år, Pappa Anders 49 år, FjortisSara 14 år och så lillebror Johan 12 år.
Pappa bestämmer att man bara får ringa 1 (EN) gång från hemtelefonen (blir ju så dyrt annars) vilket genast ger mamman vetorätten. Sagt o gjort, mamma ringer in och röstar på "nervösAndreas", för han e ju så vaaaanlig  o lite gullig där han står o e nervös......
Pappa säger inget, han sitter med en öl och funderar på om han ska få knulla i natt...det var ju ändå ett tag sedan..
FjortisSara har ju en egen mobiltelefon (med kontantkort) och BOMBAR växeln till idol med sina röster på Amanda!
För hon e så jävla cool, där hon står o sjunger med skelande ögon och falsksång ( ja kära svenskar, hon sjunger falskt.)
Lillebror är för snål för att rösta, han sparar sina kontankortspengar på coola ringsignaler i stället..o skickar mms till kompisarna på sina egna bajskorvar från toalettstolen....utan mammas vetskap.
Pappa går ut i köket för att hämta en öl till och sin egen mobiltelefon, går in i vardagsrummet o säger lite lojt:"" hörru berit hur e det det fungerar nu..det här med att skicka röster via telefonen?...
Han vet PRECIS hur det fungerar..men vill inte avslöja att han tänker rösta på Marie Picasso... I hemlighet sneglar han på dessa enorma bröst som guppar när hon sjunger...drömmer sig bort.
Andreas klarar sig o mamma är nöjd, o e mamma nöjd då e pappa nöjd..knulleriknulleråtta.....
Amanda klarade sig också, då e fjortisSara nöjd, o en hon nöjd då e hela jävla familjen nöjd..
Pappa är nog mest nöjd av alla hehehe
Efteråt är alla nöjda o glada, utom de i Sverige som A: antingen jobbar med musik. B: De som är musikaliska. C: de som hör skillnad på sång och sång. D: de som uppskattar en jävligt bra artist som KAN sjunga och showa på samma gång.
Men i normalitetens Sverige har folkhemmet än en gång gjort sig hörd. Vi röstar än en gång på det vi inte vet någonting om... o ställer våra egna krav så minimalistiska att de avspeglar sig i vår musiksmak...

E-type
IdolAndreas
Dr Alban
Markoolio
Shirley Clamp
IdolMåns
etc
etc
etc....



så e det..




Kommentarer
Postat av: Catarina

varför tog du bort inlägget efter??

2007-12-04 @ 09:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0