Fiske...

Var i Östersund i helgen..kul. Åkte dit med J och je. Vi startade resan runt 13 tiden. Min vana trogen hade jag bunkrat med åksjukepiller...fan vet om de funkar..blir mest dåsig bara.
Väl uppe var det kallt så in i hel..... men vi fick ganska snart upp värmen i stugan. El-element är bra..mycket bra.
Vi drack öl, gin o tonic, skrattade och hade det så där grabbigt man bara kan ha det. Vi kände oss ganska manliga där vi satt o pratade om musik, öl o sånt... eller ja, jag kände mig det, de andra två är redan manliga. Je hade sparat ganska mycket skägg så han fick heta rövskägg i två dagar.
Je blev trött och gick o la sig medan jag och J satt kvar o drack bira...hehe..
J hade tagit med sig sin gitarr som vi spelat på och sjungt med många gånger. Den natten sjöng vi Märk hur vår skugga och lite gamla U2 låtar.
Fiskade på lördagen och hade ett helt otroligt väder. J fick två mycket fina öringar och Je fick ett par små öringar. Jag fick...en abborre...

Jävla skitfiskar.... ordet fitta fick en helt ny  betydelse.....fan vad less jag vart när vi sent lämnade sista tjärnen. Väl i stugan igen kom humöret upp en smula.
Märkligt vad lite öl kan göra. Vi drack och blev i sedvanlig ordning fulla o högljudda..eller ja..fulla i alla fall.
Det kan man säkert moralisera över hur mycket som helst, men det skiter jag i.
Faktum är att alkohol många gånger hjälpt mig med en del saker...avslappnad på krogen vilket genererat sex...trillat så pass roligt att det blivit film på mobilen som man sedan skrattat åt några dagar senare... fått en skitdålig champions leauge match att bli uthärdlig...jag VET att alkohol inte är bra. MEN det handlar om att kunna UMGÅS med alkoholen. Inte missbruka den.
För övrigt tycker jag debatten om akohol och dess verkan är en smula.....torr..
Våra ungdomar är fullt medvetna om vikten av att dricka med måtta, ändå gör många av dem inte det. Vad det beror på kan jag beröra en annan gång.

Men i alla fall...På vägen hem från Östersund somnar J ganska snabbt, han var trött...mycket trött. Je, som VANLIGT gick o la sig runt tolv fick ju då så klart köra...hela vägen hem. Han var duktig och höll ut hela vägen utan att gnälla. Vi rastade ett par gånger och J kom på en rolig grej!
Ni vet, när man kör förbi ett kanske två hus mitt i ingenstans..... flera MIL från närmsta samhälle.. vad livnär sig dessa människor på?? Pendlar de till jobb varje dag flera mil?? Vi förstod inte...o J:s fråga var klart befogad.
När vi kom tillbaka till Stockholm hade vi fortfarande inte kommit på svaret... sedan sket vi i vilket.

Jag köpte gummistövlar som jag inte använde, Je hade ett par fodrade i stugan som var jättebra. Nu funderar jag på när jag ska använda mina stövlar?  

Kommentarer
Postat av: Anonym *fniss*

kanske när du trampar omkring i kiss. *fnissfniss*
// närmre än du tror.

2007-10-06 @ 14:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0