måndagsföreläsning fortsättningen...

Jo men så vart det tisdag...
Gårdagens föreläsning följdes (inte helt oväntat) av en uppföljning under tisdagen. Vi samlades ett gäng pedagoger från olika skolor runt om i mindre grupper. sk.stationer. Vår station bestod av (kortklippta) äldre kvinnor haha..och 4 (FYRA) män?!! Hur som helst, vår grupp skulle med hjälp av två musikpedagoger på låg o mellanstadiet framföra rörelsemönster med hjälp av musik..ni vet så där som de leker fram på lågstadiet. Kul..
eller inte..

Efter 10 minuter känner jag hur mitt bröst spänns av stress och hur min onda sida börjar komma fram. Va fan, stå som en fåne o klappa händerna i takt till ledmotivet ur filmen pianot????
Jag fattade ingenting. Till saken hör att övningarna skulle främja lärandet hos barnen...?
Hur då? De var ju inte ens där?

Hur får jag en fjortonårig tjej på högstadiet att göra hoppsansteg innan en so.lektion?

I vår grupp fanns SJÄLVKLART den där människan som tar allt så in i helvetes seriöst (finns en i alla grupper),
Kvinnan, för övrigt, gjorde stor affär av att "få till det" innan vi skulle visa resten av grupperna vad vi åstadkommit.
men shit...stå inför en hel aula o göra hoppsansteg, cirklar med händerna, indiansmyga etc... 

behandlingshem....

Hon, duktiga kvinnan, ville absolut att vi skulle öva en gång till innan visningen...sagt o gjort..
När det sedan var vår tur att ställa upp oss upptäcker jag att de steg vi lärt in är som bortblåsta!!
Jag blir helt paralyserad...musiken börjar o jag får smygtitta på de andra för att hänga med. När vi är klara..ja då börjar publiken applådera???????
Va?
Så fruktansvärt patetiskt.....

De andra grupperna hade gjort andra saker..sjungit, spelat instrument o sånt där.
Vi var tvungna att titta på dem också.. såklart..o applådera...
I mitt stilla sinne kommer jag på att här står ca 100 anställda från kommunen o gör hoppsansteg...o får betalt för det!!
jag hade nog hellre lagt min tid på planering, men vi hade ju sååååå trevligt...

Konklusion i dag: Överviktiga lärare som gör hoppsansteg bör inte applåderas, snarare ifrågasätta vår skolchefs intentioner. Jag menar, tror han att vi genom detta ska få våra elever att uppnå målen i skolämnena?

Jag känner mig inte så elak i dag, snarare trött. Trött på dumma människor som inte ser ironin i sina egna gester... Vuxna människor som tycker att de utfört ett dagsjobb genom hoppsansteg, trött på den skitdåliga skolmaten ungarna serveras, trött på arbetskamrater som bajsar på personaltoaletten i personalrummet varenda jävla lunchrast (nåndag ska jag ta den fan på bar gärning). Jag är medveten om att man bajsar på toaletter, men måste personen göra det samma tid varenda varenda dag..på samma jävla toalett..? Där personen VET att under samma tid är chansen OTROLIGT stor att övriga medarbetare kommer besöka denna toalett...

jaja...en dag i morgon också.....

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Nu ska vi se här hur gammal mannen i fråga är, nähä, det framgår inte alls, det vill han icke avslöja. Alltså vet vi inte hur gamla de äldre kvinnorna är heller och varför det måste framhållas att de är kortklippta.
Jag tror allvarligt talat det behövs en del hoppsasteg här, i takt och otakt!

2007-09-26 @ 02:17:42
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Marcus

Ja mannen i fråga är då 35. Kvinnorna i de två bloggarna är mellan 53 och 64....

2007-10-02 @ 20:57:03
Postat av: Sofiah

jag skulle inte banga på några hoppsansteg. Sen hör det till saken att jag fick hela klassen att dansa "nu är det jul igen" runt stolarna och köra "hela havet stormar" på arbetsmiljön. Det stärker banden ;)
Du kan helt enkelt skriva en lapp, "inget fisande på våra toaletter" XoXo

2007-10-06 @ 14:22:54
URL: http://sofiaa7.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0